Pojazdy warszawskiego transportu publicznego mogą korzystać z kolejnego buspasa. Tym razem na Raszyńskiej – od Filtrowej do Koszykowej. Pas ruchu będzie wydzielony w godzinach szczytu.
Na Raszyńskiej funkcjonuje już kolejny warszawski buspas. Obejmuje od odcinek od Filtrowej do Koszykowej w kierunku pl. Zawiszy. Godziny jego funkcjonowania ustalono na 7-10 i 14-19, czyli szczyt komunikacyjny. Na skrzyżowaniu z Koszykową dopuszczono możliwość skręcania samochodów w prawo – prosto do pl. Zawiszy w godzinach funkcjonowania buspasa będą mogły jeździć wyłącznie autobusy. Według analiz ZTM buspas powinien skrócić przejazd autobusów o ponad 1,5 minuty, czyli o ok. 40%.
Jak podaje ratusz, do uruchomienia Raszyńskiej i Kijowskiej
w stolicy funkcjonowały 33 pasy dla komunikacji miejskiej. Ich długość sięgała dokładnie 65,975 km. Warto zaznaczyć, że w tej liczbie jest także 5,7 km torowisk tramwajowo-autobusowych. Najdłuższa taka trasa to ciąg ulic Radzymińska – al. „Solidarności” od Krynoliny do Andersa.
W następnych latach analizowana będzie również możliwość wprowadzenia nowych pasów autobusowych – w 2019 r. na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., odcinek ul. Grójecka – rondo Zesłańców Syberyjskich, a w 2020 r. w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia, odcinek ul. Wolska – rondo Zesłańców Syberyjskich. Analizowana ma być też możliwość uruchomienia kolejnych buspasów po zakończeniu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy – na ul. Puławskiej (odcinek POW – al. Wilanowska), Dolinie Służewieckiej (odcinek al. Rodowicza „Anody” – al. Wilanowska).