Tramwaje Warszawskie wystartowały z przetargiem na wykonanie projektu budowy nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka wraz z przebudową przyległych odcinków torowisk. To jedna z licznie planowanych tras tramwajowych w stolicy i jedna z pierwszych, dla których zlecana jest dokumentacja projektowa.
Stolica ma ambitny plan związany z realizacją inwestycji tramwajowych. W sumie, w ramach tej perspektywy finansowej UE, do 2023 r. zapowiadana jest budowa ok. 30 km nowych tras. Większość projektów znajduje się jednak w fazie przedprojektowej. Stan ten powoli ma szansę jednak zmienić się.
Tramwaje Warszawskie ogłosiły właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji budowy i przebudowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i ul. Wolskiej wraz z programem funkcjonalno-użytkowym, uzyskaniem wszelkich decyzji niezbędnych do rozpoczęcia prac. Zamówienie obejmuje dwa zadania. Pierwsze dotyczy przebudowy istniejącej trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Karolkowej do ul. Skierniewickiej (bez planowanego węzła rozjazdowego), natomiast drugie – budowy nowego odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Skierniewickiej (wraz z węzłem rozjazdowym) do włączenia w istniejącą trasę tramwajową w ul. Wolskiej oraz przebudowy trasy tramwajowej w ul. Wolskiej na odcinku od ul. Elekcyjnej do ul. Kasprzaka. Długość odcinka objętego zamówieniem wynosi ok. 3,5 km dwutorowej trasy tramwajowej, w tym 2,3 km trasy stanowi nowy odcinek w ul. Kasprzaka (pozostałe 1,2 km to istniejące odcinki tras w ciągu ul. Wolskiej i Kasprzaka).
Zgodnie z przyjętym wariantem tramwaj pojedzie przez całą ulicę Kasprzaka, poprawiając zarazem obsługę intensywnie rozbudowujących się osiedli przy Jana Kazimierza. Skrzyżowanie Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej tramwaje pokonają w sposób bezkolizyjny – w zagłębieniu, wykorzystując miejsce po istniejącej północnej jezdni ulicy Kasprzaka. Ponadto przebudowana zostanie trasa tramwajowa na Wolskiej od Elekcyjnej do Redutowej – tramwaje zostaną przesunięte na środek ulicy, na pas dzielący jezdnie – tak jak na wcześniejszym odcinku ul. Wolskiej. Przy Redutowej dwie trasy będą miały wspólne przystanki.
Termin składana ofert na dokumentację projektową mija 9 sierpnia. O wyborze zadecydują cena (70%), doświadczenie osób (20%), technologia wykonania (10%). Wartość zamówienia szacowana jest na 2,3 mln zł netto, a na jego realizację przeznaczono 12 miesięcy. Nowa trasa ma być ukończona do 2020 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.