Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Ruchem ulicznym przy Galerii Młociny kierują… ochroniarze. Tymczasowo

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-07-09 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Ruchem ulicznym przy Galerii Młociny kierują… ochroniarze. Tymczasowo
fot. Jakub Dybalski
Warszawa. Ruchem ulicznym przy Galerii Młociny kierują… ochroniarze. Tymczasowo
Warszawa. Ruchem ulicznym przy Galerii Młociny kierują… ochroniarze. Tymczasowo
Na przejściu dla pieszych przed nowo otwartą Galerią Młociny w północnej części Warszawy można spotkać ochroniarzy galerii, którzy z lizakami kierują ruchem i raz przepuszczają pieszych, raz samochody. Przedstawiciele galerii zapewniają, że to tymczasowe rozwiązanie i stosowane tylko w niektóre dni. A układ drogowy wokół galerii się zmieni, na koszt właściciela obiektu.

Najpierw po obu stronach przejścia formują się grupki klientów, które czekają, aż panowie w ochroniarskich uniformach, z lizakami, przepuszczą samochody. Po chwili pozwalają wejść na zebrę. Gdy zdarzy się jakiś „niesubordynowany” pieszy, który ominie lizak, nie omieszkają go upomnieć.

„Aby zapewnić bezpieczeństwo w pobliżu przejścia dla pieszych pojawili się specjalnie przeszkoleni przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego pracownicy ochrony. To tymczasowe rozwiązanie stosowane jest jedynie w dniach, w których występuje tam zwiększone natężenie ruchu” – wytłumaczono nam w biurze prasowym Galerii Młociny.


Dlaczego jest taka potrzeba? Bo potężny obiekt zbudowany w pobliżu ostatniej stacji pierwszej linii metra, już na pierwszy rzut oka jest transportowo niewydolny. Gdy otwarto go pod koniec maja, okolica stanęła w dość dużym korku. Dziś sytuacja na ulicach, nawet w ostatnią niedzielę handlową, się unormowała, za to poza jezdnią jest kłopot.

Do galerii od stacji metra, a także ulokowanych tuż obok pętli autobusowej i tramwajowej, prowadzą bowiem wąziutkie chodniki, na których piesi często się nie mieszczą. Jeszcze gorzej przyjechać tam rowerem. Choć na rowerzystów czeka kilka stanowisk ze stojakami, to drogi rowerowe ograniczają się na dziś to dwóch, ślepo urywających się fragmentów wzdłuż budynku, a na wspomnianym przejściu przed budynkiem rowerzyści wpadają w tłum pieszych.

„Rozwiązaniem docelowym jest instalacja sygnalizacji świetlnej oraz detektorów na skrzyżowaniu w pobliżu pętli tramwajowej na ul. Zgrupowania AK „Kampinos”, która została uwzględniona w zatwierdzonym przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu nowym planie sytuacyjnym. Dokument przygotowany z inicjatywy Galerii Młociny i będący aktualnie na etapie dalszych konsultacji, wprowadza pokaźną liczbę dodatkowych udogodnień dla ruchu w okolicy, w tym uwzględnia stworzenie ciągłej ścieżki rowerowej” – czytamy w odpowiedzi z biura prasowego galerii. „Budowa wszystkich nowych elementów infrastruktury komunikacyjnej w nim określonych będzie w całości sfinansowana przez Galerię Młociny” – zaznaczają przedstawiciele obiektu, jednak bez wskazania terminów.

Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich zaznacza, że Galeria Młociny jest obiektem, który funkcjonuje od niedawna. – Zawsze w przypadku nowej organizacji ruchu, czy obiektów nowo otwartych, kierowcy muszą przyzwyczaić się do organizacji ruchu – tłumaczy. – Aby rzeczywiście stwierdzić, czy organizacja ruchu jest adekwatna do miejsca musi upłynąć kilka miesięcy. Na pewno Biuro Polityki Mobilności i Transportu będzie obserwowało sytuację w tym rejonie – zapewnia.

Na pytania o zasady kierowania ruchem przez osoby niebędące policjantami Komenda Stołeczna Policji nie odpowiedziała.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Raport MI o bezpieczeństwie pieszych. Prawo drogowe z kartonu

Prawo & Finanse

Raport MI o bezpieczeństwie pieszych. Prawo drogowe z kartonu

Jakub Dybalski 08 lipca 2019

Bezpieczeństwo pieszych do Polski po prostu nie pasuje (komentarz)

Felietony i komentarze

Bezpieczeństwo pieszych do Polski po prostu nie pasuje (komentarz)

Jakub Dybalski 01 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5