Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Rozerwany tramwaj na Placu Narutowicza – Tramwaje Warszawskie tłumaczą co się stało

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Rozerwany tramwaj na Placu Narutowicza – Tramwaje Warszawskie tłumaczą co się stało
fot. R. Motyl / UM WarszawaSwing w taborze Tramwajów Warszawskich
W poniedziałek wieczorem na Placu Narutowicza w Warszawie doszło do nietypowej awarii tramwaju linii 1. Skład rozerwał się na dwie części – na szczęście w trakcie wjazdu na przystanek, gdy w środku nie było jeszcze pasażerów. Co mówią na ten temat Tramwaje Warszawskie?

Do zdarzenia doszło około godziny 19, gdy tramwaj typu Swing, składający się z pięciu członów, rozerwał się między drugim a trzecim członem. Na szczęście, z powodu małej prędkości i braku pasażerów, nikt nie ucierpiał. Wstępnie, jeszcze w poniedziałek za przyczynę awarii uznano zatarcie mechanizmu łączącego człony tramwaju, co miało spowodować zerwanie pięciu śrub mocujących.

– Incydent, do którego doszło na pętli Plac Narutowicza, dotyczył tramwaju typu 120Na, nr tab. 3281. Pojazd ten na przełomie roku przeszedł planową naprawę główną w zakładach PESA Mińsk Mazowiecki S.A. Tramwaje typu 120Na to pięcioczłonowe pojazdy, w których poszczególne człony są połączone za pomocą dwóch przegubów – górnego i dolnego. Przeguby te odpowiadają za płynne poruszanie się tramwaju w torowisku, umożliwiając jednocześnie swobodne przemieszczanie się pasażerów pomiędzy członami – tłumaczy rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz i dodaje:

– W poniedziałek 10.03.2025 r. w godzinach popołudniowych na pl. Narutowicza doszło do uszkodzenia jednego z elementów łączących człony pojazdu – dolnego przegubu pomiędzy członami B i C. Stwierdzona na pętli Narutowicza awaria polegała na zerwaniu śrub łączących dolny przegub. Górny przegub pozostał nienaruszony, co uniemożliwiło rozczłonowanie tramwaju. Nienaruszona pozostała też tarcza obrotowa, która stanowi część podłogi tramwaju i separuje część pasażerską od ruchomych elementów przegubu. Dzięki temu pasażerowie w żadnym momencie nie byli narażeni na jakiekolwiek niebezpieczeństwo.

Uszkodzony element został wymieniony przez serwis producenta w miejscu zdarzenia, po czym tramwaj, przy asyście służb technicznych oraz Nadzoru Ruchu, zjechał do zajezdni o własnych siłach.

Jak poinformowały nas Tramwaje Warszawskie, obecnie prowadzone są szczegółowe analizy mające na celu ustalenie przyczyn awarii, w tym weryfikacja uszkodzonych elementów oraz dokumentacji technicznej. TW pozostają też w bieżącym kontakcie z Pesą w tej sprawie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Prace tramwajowe na ul. Grójeckiej i pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Tramwaje Warszawskie 21 maja 2025

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaj do Wilanowa. Aleja Rzeczypospolitej w pełni przejezdna

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Prace tramwajowe na ul. Grójeckiej i pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Komunikacja

Remont torów tramwajowych na pl. Bankowym

Tramwaje Warszawskie 21 maja 2025

Sztywna sieć trakcyjna na zajezdni Annopol

Komunikacja

Tramwaj do Wilanowa. Aleja Rzeczypospolitej w pełni przejezdna

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij