Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Rower elektryczny wyjątkiem, a nie regułą

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-09-11 15:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Rower elektryczny wyjątkiem, a nie regułą
fot. Nextbike
Od kilku dni warszawiacy mogą korzystać z elektrycznego Veturilo. – Widziałem naprawdę dużo rowerów na ulicach Warszawy, ale na razie za wcześnie na jakiekolwiek podsumowanie – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM Warszawa. Nie ma raczej szans, by elektryczne rowery publiczne wyparły te klasyczne. – To rower droższy – i w zakupie, i utrzymaniu. Wydaje się, że nasza formuła – rowery tradycyjne w dużych ilościach, w coraz większym obszarze, z dużym nasyceniem stacji – bardzo dobrze się sprawdza – zaznacza Puchalski.

Pod koniec sierpnia ruszyło opóźnione elektryczne Veturilo. Specjalne stacje stanęły w rejonie Skarby Wiślanej, by rozwiązać problem dużej liczby rowerzystów zjeżdżających na dół rowerów, które nie powracają na górne stacje. – Czwarte podejście Nextbike zdał, zobaczymy jak w kolejnych miesiącach. Widziałem naprawdę dużo rowerów na ulicach Warszawy, mieszkańcy z dużym zaciekawieniem podchodzili do rowerów elektrycznych. Na razie jednak za wcześnie na jakiekolwiek podsumowanie – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM Warszawa.

Rowery elektryczne wymagają oddzielnych stacji. W przeciwieństwie do zwykłego Veturilo wszystkie elektryczne rowery muszą być wpięte w elektrozamki – tym samym, aby zostawić rower, niezbędne są wolne miejsca. – Trzeba pamiętać, że rower elektryczny doładowuje się w stacji. Zapinanie na zamki szyfrowe powodowałoby, że rower nie ładowałby się, stąd konieczność wpięcia roweru w wolny elektrozamek – zaznacza Puchalski.

Urzędnicy nie obawiają się sytuacji, w których użytkownik nie będzie mógł zostawić roweru, bo nie będzie wolnych miejsc na stacji. – Stojaków jest 50% więcej niż rowerów. Stacje są rozmieszczone na tyle blisko siebie, że odległości są mierzone w metrach, a nie kilometrach. Mamy aplikację, za pomocą której możemy sprawdzić liczbę rowerów i wolnych miejsc – przekonuje Łukasz Puchalski.

Niektórzy użytkownicy mają zastrzeżenia co do rozmieszczenia stacji – nie zawsze elektyczne znajdują się odpowiednio blisko tych zwykłych, co utrudnia przesiadkę. – Założenie było, żeby stacje były jak najbliżej siebie. W ścisłym centrum trudno jednak znaleźć dużą przestrzeń, która nie byłaby użytkowana – mówi Puchalski. Przyznaje, że nie udało się tego osiągnąć na Mariensztacie oraz przy Centrum Nauki Kopernik.

Nie zanosi się, żeby rower elektryczny miał wyprzeć tradycyjne Vetruilo. – To rower droższy – i w zakupie, i utrzymaniu. Wydaje się, że nasza formuła – rowery tradycyjne w dużych ilościach, w coraz większym obszarze, z dużym nasyceniem stacji – bardzo dobrze się sprawdza. Warszawa to nie Madryt. Nie mamy tutaj pagórków, wzniesień trudnych do pokonania – w zasadzie tylko Skarpa Wiślana jest problemem, i to nie każdy jej podjazd – twierdzi Puchalski.

Niewykluczone jednak, że mogą pojawić się dodatkowe, pojedyncze stacje elektrycznego Veturilo. –Jeśli rowery będą się sprawdzać pod kątem komercyjnego wykorzystania, będziemy się zastanawiali, czy stacji powinno być więcej. Nie widzę jednak zasadności, by miasto dotowało w takim stopniu rowery elektryczne, co zwykłe – mówi Łukasz Puchalski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Rowerzyści rzucili się na elektryczne Veturilo

Mobilność

Warszawa. Rowerzyści rzucili się na elektryczne Veturilo

Jakub Dybalski 01 września 2017

Warszawa. Rusza bezstacyjny rower publiczny Cross Bike

Mobilność

Warszawa. Rusza bezstacyjny rower publiczny Cross Bike

Jakub Dybalski 31 sierpnia 2017

Elektryczne Veturilo rusza. Tym razem na 100 procent

Mobilność

Elektryczne Veturilo rusza. Tym razem na 100 procent

Jakub Dybalski 29 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5