Tramwaje Warszawskie nie zwalniają w tym roku tempa i – jak w poprzednich latach – planują zrealizować szereg zadań związanych z modernizacją infrastruktury. W sumie spółka wymienia siedem przedsięwzięć zaplanowanych na ten rok.
W tej chwili kończy się budowa kolejnego etapu przedłużenia linii tramwajowej na Tarchominie wzdłuż ulicy Światowida. W lutym tramwaje dojadą do Nowodworów, obsługując w sumie dwa nowe zespoły przystankowe. Na końcu tego odcinka wybudowano nowatorskie rozjazdy dla taboru dwukierunkowego. Pętlę zaplanowano dopiero przy Modlińskiej w kolejnych etapach rozbudowy linii.
Nowe inwestycje, zaplanowane na ten rok, obejmują też – jak podają Tramwaje Warszawskie –
przeniesioną z zeszłego roku budowę toru odstawczego na ul. Woronicza przy stacji metra Wierzbno. Będzie on wykorzystywany przez tabor dwukierunkowy, obsługujący obciążony odcinek trasy między metrem a zagłębiem biurowym na Służewcu. Dzięki temu tramwaje nie będą musiały nadrabiać kilometrów do najbliższej pętli tramwajowej przy stacji metra Wilanowska.
Spółka wymienia też szereg projektów modernizacyjnych. Po pierwsze, zaplanowano modernizację torów tramwajowych w węźle rozjazdowym oraz na przejazdach na rondzie Starzyńskiego. Ponadto zostanie przeprowadzona modernizacja torowiska w ciągu Starzyńskiego oraz na moście Gdańskim między wiaduktem żelbetowym nad Wybrzeżem Helskim do wiaduktu żelbetowego nad Wybrzeżem Gdyńskim.
Prowadzona będzie też modernizacja torowiska w ul. Puławskiej na odcinku od Malczewskiego do Olszewskiej, a także torów w węźle rozjazdowym na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich i Żelaznej oraz perony przystankowego na pętli Plac Starynkiewicza. Kraniec ten
przechodził już kompleksową modernizację w minionym roku.
Tramwaje Warszawskie przeprowadzą też remonty infrastruktury. Będą kontynuowane roboty z 2016 r. przy remoncie torów w ul. Starzyńskiego na odcinku od ronda Żaba do ronda Starzyńskiego. Ponadto rozpocznie się remont torowiska w ul. Obozowej na odcinku Płocka – Wawrzyszewska. Pierwotnie w tegoroczne wakacje miała odbyć się –
odkładana od wielu lat – kompleksowa modernizacja trasy na Obozowej wraz z przebudową jezdni, ale
na przeszkodzie stoi budowa zachodniego odcinka II linii metra tocząca się na równoległym ciągu komunikacyjnym oraz związane z tym objazdy.