Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Rewolucja na Grójeckiej. Mniejszy ruch, będzie węziej

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-11-28 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZDM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Rewolucja na Grójeckiej. Mniejszy ruch, będzie węziej
fot. ZDM Warszawa
Duże zmiany czekają ulicę Grójecką w najbliższych latach. Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich, dzięki planowanej przebudowie ma się ona stać bezpieczniejsza i bardziej przyjazna dla mieszkańców. Po rozbudowie układu dróg wyjazdowych ruch tutaj spadł o połowę, co stwarza okazję do przemyślenia przestrzeni, w tym poprawy warunków pieszych, pasażerów komunikacji miejskiej oraz rowerzystów.

Ul. Grójecka przez lata pełniła rolę wylotówki z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic. Stopniowa przebudowa układu drogowego stolicy, w tym budowa obwodnicy ekspresowej i nowych dróg ekspresowych, a także rozbudowa ciągu Al. Jerozolimskich, sprawiła że ruch tranzytowy przeniósł się na nowe drogi. W ciągu ostatnich 5 lat natężenie ruchu samochodowego na odcinku od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. spadło niemal o połowę. Z ulicy przelotowej Grójecka stała się ulicą lokalną, pozostając przy tym główną osią Starej Ochoty. Dzięki planowanej przebudowie wzrośnie bezpieczeństwo jej użytkowników, a ulica stanie się bardziej przyjazna dla wszystkich użytkowników. Zmiany mają podnieść jakość przestrzeni publicznej i przyspieszyć przemianę Grójeckiej w główną aleję Ochoty.

Planowana przebudowa będzie obejmowała zmianę podziału przestrzeni ulicy na odcinku od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., po stronie północno-zachodniej (w kierunku od centrum). Chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone, z uwzględnieniem udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. W ramach projektu zinwentaryzowane zostaną lokale usługowe wzdłuż ulicy, aby określić potencjał rozwoju usług i wskazać miejsca, gdzie należy przewidzieć przestrzeń na ogródki gastronomiczne.

Przekrój jezdni zostanie zracjonalizowany – ze względu na znacznie mniejsze natężenie ruchu nie ma potrzeby utrzymywania aż trzech pasów ruchu w kierunku od centrum. Po przebudowie jezdnia będzie miała dwa pasy, co w zupełności wystarczy, aby obsłużyć istniejący ruch. Dzięki odzyskaniu części przestrzeni, uda się wyznaczyć miejsca postojowe oraz poszerzyć przystanki tramwajowe do min. 3,5 metra. Planowana jest też przebudowa sygnalizacji świetlnych przy ul. Dalekiej i Niemcewicza, z uwzględnieniem priorytetu dla tramwajów w całym zakresie opracowania. Wymienione zostanie również oświetlenie uliczne.

Na całym odcinku ma powstać droga dla rowerów, oddzielona od jezdni i chodnika. Połączy się ona z już istniejącymi trasami na dalszym odcinku Grójeckiej, ul. Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz w Al. Jerozolimskich. W ten sposób powstanie spójny kilkukilometrowy korytarz, dzięki któremu mieszkańcy Ochoty i Włoch będą mogli dotrzeć rowerem do centrum.

W przetargu na projekt przebudowy oferty złożyły cztery firmy. Teraz będą one analizowane. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wybrany projektant będzie miał ok. 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Wstępny projekt zmian będzie podlegał konsultacjom społecznym. Po rozpatrzeniu uwag i opracowaniu kompletnej dokumentacji, ZDM Warszawa planuje przetarg na wykonawcę przebudowy. Urzędnicy zakładają, że realizacja inwestycji nastąpi w 2020 r.

Przebudowa ulicy będzie dopełnieniem innych planowanych inwestycji – przebudowy pl. Narutowicza przygotowywanej przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, przebudowy skrzyżowania z ul. Wawelską oraz sygnalizacji na wysokości ul. Częstochowskiej planowanej przez ZDM oraz przebudowy skrzyżowania z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., za którą będą odpowiadać Tramwaje Warszawskie, w ramach budowy trasy Wola – Wilanów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Do biletu metropolitalnego dołącza Piastów

Komunikacja

Warszawa: Do biletu metropolitalnego dołącza Piastów

Redakcja 28 listopada 2018

Łódź: W zajezdni Limanowskiego powstaje nowa hala

Komunikacja

Łódź: W zajezdni Limanowskiego powstaje nowa hala

Roman Czubiński 28 listopada 2018

Warszawa. Grójecka z nowym obliczem?

Przestrzeń

Warszawa. Grójecka z nowym obliczem?

Jakub Dybalski 21 sierpnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5