Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Rembertów doczeka się porządnej wiaty

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-03-07 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Rembertów doczeka się porządnej wiaty
fot. Alina Zienowicz, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia
Niestety, nie wszystkie modernizacje na kolei przynosiły poprawę warunków dla pasażerów. Przykładem może być stacja Warszawa Rembertów, gdzie charakterystyczne skrzydlate wiaty zostały zastąpione niewielkimi i mało estetycznymi blaszanymi wiatami. Okazuje się, że jest szansa na porządniejsze zadaszenie – PKP PLK planują przebudowę peronu.

Jak przypomina stowarzyszenie Rembertów Bezpośrednio jeszcze 20 lat temu na stacji Warszawa Rembertów była duża, skrzydlata wiata (zdjęcia tutaj). Niestety, podczas remontu linii w kierunku Siedlec zadaszenia zostały zburzone i zastąpione typowymi, mało estetycznymi i mało trwałymi blaszanymi wiatami, które oferują schronienie dla niewielkiej liczby pasażerów. Obecnie stację Warszawa Rembertów trudno uznać za wizytówkę kolei.

„Uważamy, że PKP – burząc wiatę w Rembertowie – popełniło błąd i powinien on być naprawiony. Przez naszą stację przejeżdża około 200 pociągów dziennie, a w czasach przed pandemią do jednego pociągu wsiadało nawet kilkaset osób. Kolej dla mieszkańców Rembertowa jest tym, czym dla mieszkańców Ursynowa jest metro. Gdy rembertowianki i rembertowianie korzystają z transportu publicznego, to właśnie wsiadają do pociągu. Potrzebujemy dobrego zadaszenia, bo czasem trzeba długo czekać na spóźniające się pociągi” – przekonują radni ze stowarzyszenia, którzy – w obliczu napisali w tej sprawie do PKP PLK i władz dzielnicy.

PKP PLK planują przebudowę peronu w ramach budowy bezkolizyjnego skrzyżowania, który zastąpi istniejący przejazd kolejowo-drogowy. – Uwzględniono m.in. budowę długiej ponad stumetrowej wiaty, ustawienie ławek oraz tablice informacyjne. Zmiany zapewnią wygodniejsze podróże w ruchu aglomeracyjnym – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Nie odpowiada jednak na pytanie, czy nowe zadaszenie będzie nawiązywać stylem do charakterystycznych skrzydlatych wiat.

Jak podkreśla zarządca infrastruktury, budowa bezkolizyjnego skrzyżowania poprawi bezpieczeństwo ruchu i ułatwi komunikację. – W tym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonawcę zadania, które w obrębie Rembertowa, ulicy Marsa i Chruściela realizowane jest wspólnie z m. st. Warszawa. Obecnie na ukończeniu są projekty dla konkretnych lokalizacji – dodaje Jakubowski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5