Niestety, nie wszystkie modernizacje na kolei przynosiły poprawę warunków dla pasażerów. Przykładem może być stacja Warszawa Rembertów, gdzie charakterystyczne skrzydlate wiaty zostały zastąpione niewielkimi i mało estetycznymi blaszanymi wiatami. Okazuje się, że jest szansa na porządniejsze zadaszenie – PKP PLK planują przebudowę peronu.
Jak przypomina stowarzyszenie Rembertów Bezpośrednio jeszcze 20 lat temu na stacji Warszawa Rembertów była duża, skrzydlata wiata (
zdjęcia tutaj). Niestety, podczas remontu linii w kierunku Siedlec zadaszenia zostały zburzone i zastąpione typowymi, mało estetycznymi i mało trwałymi blaszanymi wiatami, które oferują schronienie dla niewielkiej liczby pasażerów. Obecnie stację Warszawa Rembertów trudno uznać za wizytówkę kolei.
„Uważamy, że PKP – burząc wiatę w Rembertowie – popełniło błąd i powinien on być naprawiony. Przez naszą stację przejeżdża około 200 pociągów dziennie, a w czasach przed pandemią do jednego pociągu wsiadało nawet kilkaset osób. Kolej dla mieszkańców Rembertowa jest tym, czym dla mieszkańców Ursynowa jest metro. Gdy rembertowianki i rembertowianie korzystają z transportu publicznego, to właśnie wsiadają do pociągu. Potrzebujemy dobrego zadaszenia, bo czasem trzeba długo czekać na spóźniające się pociągi” – przekonują radni ze stowarzyszenia, którzy – w obliczu napisali w tej sprawie do PKP PLK i władz dzielnicy.
PKP PLK planują przebudowę peronu w ramach budowy bezkolizyjnego skrzyżowania, który zastąpi istniejący przejazd kolejowo-drogowy. – Uwzględniono m.in. budowę długiej ponad stumetrowej wiaty, ustawienie ławek oraz tablice informacyjne. Zmiany zapewnią wygodniejsze podróże w ruchu aglomeracyjnym – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Nie odpowiada jednak na pytanie, czy nowe zadaszenie będzie nawiązywać stylem do charakterystycznych skrzydlatych wiat.
Jak podkreśla zarządca infrastruktury, budowa bezkolizyjnego skrzyżowania poprawi bezpieczeństwo ruchu i ułatwi komunikację. – W tym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonawcę zadania, które w obrębie Rembertowa, ulicy Marsa i Chruściela realizowane jest wspólnie z m. st. Warszawa. Obecnie na ukończeniu są projekty dla konkretnych lokalizacji – dodaje Jakubowski.