Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: Ratusz zapowiada urealnienie kary za nieopłacony postój

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-05-14 16:31
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Ratusz zapowiada urealnienie kary za nieopłacony postój
fot. ZDM Warszawa
Dziś, 14 maja, radni Warszawy będą decydować o rozszerzeniu SPPN na Woli i Pradze-Północ. Z inicjatywy prezydenta Rafała Trzaskowskiego na kolejnej sesji poruszana będzie – zapowiadana wcześniej – zmiana stawek za brak opłaty w strefie. – Nie może być tak, że kara za parkowanie bez wniesionej opłaty jest niższa niż kara za jazdę bez biletu w komunikacji miejskiej – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

Na dzisiejszej sesji radni zdecydują o losach rozszerzenia strefy na Woli i Pradze-Północ, ale już na kolejnej, zgodnie z planem, poruszana będzie kwestia zmiany stawek za parkowanie bez uiszczenia opłaty w SPPN, a w dalszym etapie rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania o kolejne dzielnice oraz utworzenie specjalnej strefy śródmiejskiej w centrum miasta, z wyższym stawkami.

– Równolegle dla wygody, ale przede wszystkim bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu w czasie epidemii, będziemy dalej przenosić parkowanie z chodników na ulice. Proces przenoszenia parkowania na jezdnię lub do zatok musi być stały, bo świat po pandemii będzie inny niż ten, który znamy. Ponadto uważamy, że piesi zasługują na szerokie i bezpieczne chodniki, które spełniają obowiązujące standardy – dodaje prezydent.

Do tej pory w wielu miejscach zaparkowane samochody uniemożliwiały swobodne poruszanie się – w dobie epidemii może być to szczególnie niebezpieczne. Jagiellońska, Wileńska, Ludna, Odyńca czy Sokratesa to ulice, które niedługo dołączą do Górczewskiej, Madalińskiego, Pięknej, Bonifraterskiej czy Wybrzeża Kościuszkowskiego – w tych miejscach chodniki zostaną oddane pieszym.

– Epidemia wpłynęła na konieczność etapowania wszystkich działań miasta, ale dalej realizujemy nasz przemyślany plan, który przedstawiłem jeszcze w ubiegłym roku – mówi Rafał Trzaskowski. – Warszawa, tak jak wszystkie miasta zachodnioeuropejskie, stawia na rozwój transportu publicznego oraz zmniejszanie emisji CO2 i smogu. Z pełnym przekonaniem walczymy z ociepleniem klimatycznym i poprawiamy jakość powietrza w mieście. Chcemy Warszawy przyjaznej dla wszystkich uczestników ruchu, pozbawionej barier architektonicznych. Chcemy Warszawy ekologicznej i estetycznej – dodaje prezydent.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5