Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Warszawa: Przybywa pasażerów w komunikacji. A miejsca nie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-04-23 14:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Przybywa pasażerów w komunikacji. A miejsca nie
fot. WU
W porównaniu do zeszłego tygodnia rośnie liczba osób przemieszczających się metrem, co jest efektem luzowania ograniczeń. Liczba osób korzystających z dwóch linii metra znów przekracza 100 tys. Dalsze wzrosty liczby pasażerów przy wciąż obowiązujących narzuconych niewielkich limitach pojemności mogą być sporym wyzwaniem w zapewnieniu właściwej usługi.

Luzowanie rządowych obostrzeń i zapowiedź „odmrażania gospodarki” przekładają się na większy ruch na mieście. Widać to też w metrze, gdzie również rośnie liczba pasażerów. – Na obu liniach odnotowujemy wzrost liczby pasażerów (środa do środy): na M1 o ponad 16%, na M2 – ponad 12% – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Jak dodaje, wzrost może być też spowodowany „uwolnieniem” nastolatków (wcześniej osoby niepełnoletnie nie mogły przemieszczać się bez opieki osoby dorosłej).

W tym tygodniu liczba pasażerów korzystających z I linii metra oscyluje wokół 70 tys. osób, a z II linii – w okolicach 32 tys. pasażerów. W poniedziałek 20 kwietnia z obydwu linii skorzystało odpowiednio 69.345 i 31.688 podróżnych, we wtorek (21 kwietnia) – 71.792 i 32.485, a wczoraj (22 kwietnia) – 70.457 i 31.959.

Rosnąca mobilność może być problemem przy wciąż obowiązujących limitach osób przemieszczających się komunikacją miejską. – Codziennie obserwujemy 2-procentowy wzrost liczby pasażerów, podczas gdy cały tabor jest na ulicach Warszawy. Rząd musi dostosowywać rozporządzenia – i ich racjonalność – do rzeczywistości – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

Danym pojazdem może podróżować nie więcej podróżnych niż wynosi połowa liczba miejsc siedzących (zasada "miejsca siedzące dzielone na dwa"). W efekcie pociąg Inspiro o nominalnej pojemności 1500 pasażerów może zabrać – zgodnie z prawem – jedynie 116 podróżnych. Jazzem Duo jechać może jedynie 14 pasażerów. Często więcej pasażerów mogą zabrać autobusy regionalne – o ogólnie mniejszej pojemności, ale wyposażonej w większą liczbę miejsc siedzących.

Samorządy apelują o zmianę ograniczeń. Unia Metropolii Polskich wystosowała do ministra zdrowia pismo, w którym przekonuje, że limity powinny liczyć się od ogółu miejsc w pojeździe. „Konstrukcja pojazdów przeznaczonych do kursowania w ramach komunikacji miejskiej przewiduje małą liczbę miejsc siedzących, będąc jednocześnie przygotowaną na znaczne napełnienia pojazdów w czasie godzin szczytów komunikacyjnych” – pisze Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku i prezes UMP.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Nocne metro dla garstki. Czy warto?

Przestrzeń

Warszawa: Nocne metro dla garstki. Czy warto?

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2020

Metro na Bródno: Słoń leśny również na Zaciszu

Przestrzeń

Metro na Bródno: Słoń leśny również na Zaciszu

Redakcja 14 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5