Przedmiotem zamówienia,
ogłoszonego przed Nowym Rokiem, jest zaprojektowanie i wykonanie zajezdni tramwajowej Annopol. Inwestycja opiera się na dwóch projektach budowlanych – dla zajezdni, przygotowanej przez pracownię Pas Projekt dla Tramwajów Warszawskich i drogi wjazdowej, przygotowanej przez firmę Siblej dla ZMID-u. Wykonawca musi dokonać weryfikacji projektu oraz dla samej zajezdni opracowanie dokumentacji projektowej BIM.
Zajezdnia powstanie na obszarze ok. 11,76 ha i umożliwi stacjonowanie ponad 150 tramwajów o długości do 33 m. W skład obiektów kubaturowych zajezdni wchodzić będą obiekty zaplecza technicznego (w tym hala obsługowa i hala postojowa), technologicznego (w tym budynek myjni i budynek lakierni) i administracyjnego oraz stanowiska specjalistyczne, diagnostyczne i naprawcze. Powstanie 55 torów o długości 14,25 kmtp. Ponadto zrealizowana zostanie budowa drogi dojazdowej do zajezdni, obejmująca przebudowę skrzyżowania ul. Annopol i ul. Inowłodzkiej, a także budowa drogi pożarowej łączącej teren zajezdni z ul. Pawła Włodkowica.
Przebudowany zostanie układ drogowy. Na ulicy Annopol na wysokości Inowłodzkiej zostaną wprowadzone lewoskręty. Pojawi się sygnalizacja. Wybudowany zostanie trzeci tor dla skrętu w Inowłodzką. Wyjazd z zajezdni dla tramwajów będzie możliwy zarówno od centrum, jak i Żerania Wschodniego. Wykonane zostaną perony tramwajowe w ul. Inowłodzkiej, oraz zjazd na pętle tramwajowa Annopol z kierunku północnego.
O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie personelu generalnego wykonawcy (34%) oraz symulacja budowy w Modelu BIM 4D (6%). Na realizację prac przeznaczono 26 miesięcy.
Szacowana wartość zmówienia to 323,8 mln zł netto. Przewidziano możliwość udzielenia zamówień podobnych o wartości 32,5 mln zł netto, a także opcję – w postaci nadzoru autorskiego nad wykonaną dokumentacją budowlaną – o wartości 1,6 mln zł.
Układ torowy przy w ciągu ul. Annopol, mat. TW
Układ torowy przed wjazdem do zajezdni, mat. TW
Plan ogólny zajezdni, mat. TW