Pasażerowie komunikacji miejskiej i podróżni mogą już korzystać z nowo wyremontowanego przejścia podziemnego przy Dworcu Zachodnim. Tunel zmienił się nie do poznania – ale tylko w części pod Alejami Jerozolimskimi, zarządzanymi przez warszawski ZDM.
Jak informuje ZDM, prace były podzielone na kilka etapów. Zasadniczą zmianą było przystosowanie przejścia dla potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Zdecydowano o realizacji pochylni zamiast niefunkcjonalnych podnośników czy awaryjnych wind.
Poprawiła się też estetyka przejścia. Jest zdecydowanie jaśniej dzięki nowemu oświetleniu, wykorzystującemu LED-owe źródła światła. Remont skutkował też zmianą wyglądu przejścia.
Ze ścian zniknęła kamienna szachownica, a w jej miejscu pojawiły się granitowe okładziny. Również na posadzce pojawiły się płyty kamienne z płytami prowadzącymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Kolorystyka przejścia jest spójna z częścią wyremontowaną przez PKP SA. Prace objęły również schody prowadzące do tunelu, które teraz wykonane są z bloków kamiennych, co powinno przełożyć się na ich większą trwałość.
Drogowcy zaznaczają, że na miejscu trwają jeszcze ostatnie prace wykończeniowe i porządkowe. Docelowo teren wokół przejścia zostanie uporządkowany, a zieleń odtworzona.
Wyremontowane przejście jest tylko częścią całego przejścia – tunel pod Dworcem Zachodnim i Alejami Jerozolimskimi ma kilku właścicieli. Oprócz miasta poszczególnymi odcinkami zarządzają PKS, PKP SA i PKP PLK. Przedsiębiorstwo PKS odświeżyło część swoich tuneli po wybuchu butli gazowej w jednym z lokali handlowo-usługowych. Tunel pod peronami został poddany
wątpliwej jakości pracom estetyzacyjnym przez PKP PLK, jednak w najbliższych latach należy spodziewać się większej przebudowy w związku z planowaną modernizacją stacji. Poza tym PKP SA wyremontowały swoją część
na wysokości nowego dworca. Krajobraz może też zmienić
realizacja tunelu tramwajowego z dwoma podziemnymi przystankami w rejonie dworca.