Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Prom pomagał w ożywianiu plaży

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2016-10-15 08:00
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-15 05:00
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Prom pomagał w ożywianiu plaży
fot. Kasper Fiszer.Przeprawa Wilanów – Wawer
Sieć letnich promów rzecznych warszawskiego ZTM była w tym roku uzupełniona o funkcjonującą poza strukturami Zarządu przeprawę Wawer – Wilanów. Na nową plażę Romantyczna dotrzeć można było niewielką łodzią. Ciekawostką była obsługa połączenia przez dwie kursujące naprzemiennie motorówki.

W minione wakacje uruchomiona została po raz pierwszy czwarta na terenie Warszawy i piąta w aglomeracji warszawskiej pieszo-rowerowa przeprawa promowa przez Wisłę. W odróżnieniu od pozostałych, opisywanych na naszych łamach przed dwoma tygodniami, nowe połączenie Wilanowa z Wawrem funkcjonowało poza ramami organizacyjnymi Zarządu Transportu Miejskiego. Żeglugę prowadziła fundacja Szerokie Wody.

Z inicjatywą spięcia dwóch brzegów Wisły regularnymi kursami łodzi motorowych wyszły władze dzielnicy Wawer. Zagospodarowały one bowiem dziką plażę w okolicy ulic Rychnowskiej i Romantycznej, a uruchomienie żeglugi miało być jednym z pomysłów na promocję nowego miejsca wypoczynku. Brzeg został więc uprzątnięty, a na świeżym piasku stanęły obiekty małej architektury. Przy dużej tablicy z nową nazwą plaży – „Romantyczna” – zaczęły natomiast cumować łodzie.

Łódź motorowa – najmniejszy pojazd warszawskiej komunikacji zbiorowej

Przeprawa, której armatorem jest fundacja Szerokie Wody, wyraźnie odróżnia się od tych organizowanych przez ZTM. Po pierwsze, połączenie obsługiwały równolegle dwie łodzie motorowe. Po drugie, były one znacznie mniejsze niż nawet najmniejsze jednostki pływające na istniejących wcześniej przeprawach miejskich. Większa, zadaszona łódź zabierała dziesięć osób i ewentualnie kilka rowerów, a mniejsza, bez zadaszenia, jedynie z kilkoma drewnianymi ławkami, miała jeszcze nieco mniejszą ładowność.

Skromniejsze były również nabrzeża, bo do łodzi wsiadać można było nie ze specjalnie przygotowanych przystanków czy wygodnych pomostów, ale wprost z piaszczystych plaż. Nie przygotowano też tak dokładnej jak w przypadku ZTM informacji pasażerskiej, ale prom pływał w każdą sobotę i niedzielę do końca września co pół godziny, a w razie potrzeby realizował dodatkowe kursy.

Za ułatwienie dotarcia na plażę trzeba było zapłacić

Co interesujące, przeprawa Wawer – Wilanów była pierwszą w stolicy, za którą należało wnieść opłatę. Kilkuminutowy rejs pomiędzy brzegami kosztował 5 zł (przy czym bilety sprzedawano tylko we wrześniu, wcześniej prom był dla pasażerów bezpłatny). Mimo to łodzie cieszyły się dużą popularnością, a wielu pasażerów wybierało je nie tylko ze względu na atrakcję, jaką stanowi przepłynięcie się po Wiśle, ale także na istotne ułatwienie w dotarciu na romantyczną z nazwy plażę z lewobrzeżnej części Warszawy.

Choć inicjatywa realizowana była w tym roku na stosunkowo małą skalę, warto podkreślić, że potencjał żeglugi śródlądowej zaczyna być wykorzystywany do promocji terenów rekreacyjnych. Promy stanowią bowiem dobre uzupełnienie letniego wypoczynku, a ich niewielka w skali kraju liczba sprawia, że przystanie promowe stają się wyjątkowymi atrakcjami. Fundacja Szerokie Wody organizuje także rejsy edukacyjne po Wiśle, z których skorzystać można również poza ścisłym sezonem letnim, nie mają one jednak charakteru regularnych przepraw pomiędzy dwoma brzegami Wisły.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Dobry rok dla promów przez Wisłę

Komunikacja

Warszawa: Dobry rok dla promów przez Wisłę

Kasper Fiszer 01 października 2016

Gopło: Promem przez jezioro

Komunikacja

Gopło: Promem przez jezioro

Kasper Fiszer 31 lipca 2016

Lubuskie: Promy przez Odrę wciąż niepewne

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa: Dobry rok dla promów przez Wisłę

Komunikacja

Warszawa: Dobry rok dla promów przez Wisłę

Kasper Fiszer 01 października 2016

Gopło: Promem przez jezioro

Komunikacja

Gopło: Promem przez jezioro

Kasper Fiszer 31 lipca 2016

Lubuskie: Promy przez Odrę wciąż niepewne

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5