W dalszym ciągu trwają prace projektowe nad nowym dworcem Warszawa Gdańska. Obiekt ma być gotowy w 2018 r., kiedy stacja przejmie większość ruchu z remontowanej linii średnicowej. – Projekty uzgodnione, po konsultacjach z miastem, powinny być gotowe w II półroczu tego roku – zapowiada Grzegorz Tomaszewski, pełnomocnik zarządu PKP SA ds. nieruchomości.
Pod koniec 2014 r. PKP SA na partnera dla Warszawy Gdańskiej wybrało firmę Ghelamco. W miejscu istniejącego dworca pojawić się ma nowa zabudowa. – Chcemy tak naprawdę wybudować dworzec od nowa, z całym kompleksem handlowym. Jest podpisana umowa inwestycyjna z wybranym developerem. Dworzec, jeżeli nic się nie wydarzy, powinien zostać oddany w 2018 r. – mówi Grzegorz Tomaszewski, pełnomocnik zarządu PKP SA ds. nieruchomości.
Kolejarze i deweloper stoją przed nie lada wyzwaniem – w 2018 r. ruszyć ma modernizacja linii średnicowej, która
może potrwać nawet pięć lat. Warszawa Gdańska przejmie większość pasażerów z trzech dworców: Zachodniego, Centralnego i Wschodniego. Nowy dworzec
musi być dobrze skrojony pod miarę, by obsłużyć dodatkowy ruch, a jednocześnie, żeby nie została stworzona zbędna przestrzeń, która po powrocie sytuacji do normy nie będzie wykorzystywana. – Jesteśmy w stałym kontakcie z miastem z uwagi na kwestię obsługi komunikacyjnej podróżnych – mówi Tomaszewski. Do rozwiązania pozostaje bowiem problem zwiększenia przepustowości – pojedynczy tunel z jednymi schodami na
każdy z trzech peronów może okazać się niewystarczający.
W dalszym ciągu, mimo ściśle określonej daty zakończenia budowy, nie przedstawiono projektu przebudowy dworca. – Projekty uzgodnione, po konsultacjach z miastem, powinny być gotowe w II półroczu tego roku – zapowiada Grzegorz Tomaszewski.