Kontrakt obejmuje budowę trzech stacji metra, niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej. Wartość projektu to 1 622 951 790 zł. Niedawno
zostały złożone wszystkie wnioski o pozwolenie na budowę.
Stacja C3 Lazurowa powstać ma po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej. Stację C2 Chrzanów przewidziano w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej, a stację C1 Karolin – w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Karolin z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.
Na zachodnim krańcu II linii metra zaplanowaliśmy dwa węzły komunikacyjne, ułatwiające przesiadki do Warszawskiego Transportu Publicznego. Będą też miejsca parkingowe dla pasażerów dojeżdżających z podwarszawskich miejscowości.
Dwa węzły przesiadkowe zostały zaplanowane przy stacjach metra Lazurowa oraz Karolin. W przyszłości będą to dogodne miejsca do przesiadki do komunikacji miejskiej dla pasażerów z terenu aglomeracji, dlatego koncepcje przewidują tam połączenie wielu środków transportu. Tam, gdzie będzie stacja Lazurowa, jest dziś pętla tramwajowa (nieczynna z powodu budowy metra na ul. Górczewskiej) i autobusowa, dlatego węzeł komunikacyjny połączy metro, tramwaje, autobusy podmiejskie i miejskie.
W ramach węzła w miejscu istniejącej pętli Os. Górczewska powstać miałyby pętle techniczne dla autobusów i tramwajów. Powstanie parking P+R, zlokalizowany przy skrzyżowaniu ul. Lazurowej i Górczewskiej. Obiekt ma mieć trzy poziomy i mieścić około 860 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym: miejsca dla pojazdów osób o ograniczonej mobilności, miejsca ładowania samochodów elektrycznych oraz miejsca typu „2+” i około 350 miejsc dla rowerów w obrębie całego węzła. Koncepcja umożliwia, w razie potrzeby, dobudowanie kolejnych pięter powiększających parking o ok. 980 dodatkowych miejsc parkingowych (potencjalnie w sumie ok. 1840 miejsc parkingowych).
Przy stacji Karolin, końcowej dla zachodniego odcinka II linii metra, połączą się metro, autobusy dalekobieżne, autobusy podmiejskie i miejskie. Koncepcja przewiduje tam również pętle techniczne dla autobusów i naziemny, czteropoziomowy parking P+R na około 950 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, zlokalizowany przy ul. Połczyńskiej. Na parkingu będą miejsca dla pojazdów osób o ograniczonej mobilności, miejsca ładowania samochodów elektrycznych oraz miejsca typu „2+” i około 270 miejsc dla rowerów. W razie potrzeby będzie można dobudować kolejne piętra, powiększając pojemność parkingu o około 580 dodatkowych miejsc (do nawet 1530 miejsc parkingowych).
Koncepcje architektoniczno-budowlane dla obu węzłów są gotowe. Na razie jednak nie ma zabezpieczonych środków na realizację pełnoprawnych, wygodnych węzłów. Do czasu pozyskania niezbędnych funduszy przesiadki do metra będą możliwe z przystanków tramwajowych i autobusowych zlokalizowanych w pobliżu wejść do stacji metra.
Stacja Chrzanów, mat. UM Warszawa