Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: Prawie 12% autobusów MZA ma napęd elektryczny

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-12-26 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Prawie 12% autobusów MZA ma napęd elektryczny
fot. Solaris
Jako jedno z niewielu polskich miast Warszawa spełnia z naddatkiem wymagania ustawy o elektromobilności co do odsetku autobusów elektrycznych w taborze. Po zakończeniu dostaw elektrycznych Solarisów Urbino IV miasto wyprzedza pod względem ich liczby także wiele ośrodków zagranicznych. Urząd Miasta nie dostrzega więc konieczności zmian w ustawie.

Pojazdy zeroemisyjne stanowią dziś 11,47% taboru autobusowego warszawskich MZA. Miasto spełnia więc ze znaczną nadwyżką wymogi ustawy o elektromobilności, w myśl której od 1 stycznia przyszłego roku – co do zasady – elektrycznego taboru ma być we flocie miejskich przewoźników co najmniej 5%. Po mieście kursuje 160 elektrobusów, co jest liczbą większą, niż w wielu innych stolicach państw europejskich (pod tym względem wyprzedzają Warszawę jedynie Londyn i Moskwa).

Warszawscy przewoźnicy nie prowadzą obecnie kolejnych postępowań na zakup autobusów zeroemisyjnych. W połowie grudnia zakończyła się realizacja ogromnego zamówienia na 130 przegubowych autobusów elektrycznych dla MZA. Pojazdy dostarczył Solaris. Zawarcie „kontraktu stulecia” było możliwe dzięki dofinansowaniu z funduszy unijnych.

– MZA spełnia zapisy [ustawy o elektromobilności], można więc wnioskować, że są realistyczne – odpowiada rzecznik prasowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy Karolina Gałecka na pytanie o zgodność wymogów ustawy z realiami finansowymi. Akt prawny, o którym mowa, jest krytykowany przez wiele samorządów oraz ekspertów NIK. Głos w tej sprawie zabierali na naszych łamach przedstawiciele magistratów Szczecina, Wrocławia i Gdańska. Warto wspomnieć, że Związek Miast Polskich postuluje, by za pojazdy bezemisyjne uznano – zgodnie ze stanem faktycznym – nie tylko autobusy elektryczne, ale także tramwaje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk: Czekamy na Fundusz Niskoemisyjnego Transportu

Prawo & Finanse

Gdańsk: Czekamy na Fundusz Niskoemisyjnego Transportu

Roman Czubiński 02 listopada 2020

Szczecin: Ustawa o elektromobilności jest martwa

Prawo & Finanse

Szczecin: Ustawa o elektromobilności jest martwa

Roman Czubiński 29 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5