Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa: Praga Północ chce kolei gondolowej nad Wisłą

Dalej Wstecz
Autor:

simetra

Data publikacji:
16-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

Władze dzielnicy Praga Północ zaprezentowały nową wizję Parku Praskiego. Miałaby w nim powstać stacja kolei gondolowej, łączącej oba brzegi Wisły. Miałaby ona obsługiwać trasy pomiędzy ZOO i Parkiem oraz fontannami i Centrum Nauki Kopernik po drugiej stronie rzeki.

Dariusz Kacprzak, zastępca burmistrza dzielnicy Praga Północ przedstawił koncepcje planowanych zmian, które są efektem półrocznych prac nad studium wykonalności dla Parku Praskiego i Parku Weteranów. W ramach przedstawionej koncepcji miałby powstać Dom Kultury Praga z salą widowiskową dla 250 osób, pawilony na Placu Weteranów oraz zrewitalizowana muszla koncertowa w Parku Praskim. Remont miałby także objąć istniejące już obiekty.

Najbardziej spektakularną częścią nowego planu jest wizja połączenia obu brzegów Wisły koleją gondolową. Miałaby ona obsługiwać trasy pomiędzy parkingiem ZOO, Parkiem Fontann, wejściem głównym do ZOO/ Parkiem Praskim oraz Centrum Nauki Kopernik.

Piotr Straszak, architekt z inicjatywy projektowej i członek Mazowieckiej Izby Architektów, który przedstawiał koncepcje zmian, mówił o tym, że taki wybór tras nie tylko zapewniłby połączenie pomiędzy istotnymi punktami w mieście, ale także dawał jedyną w swoim rodzaju możliwość spojrzenia na panoramę miasta.

Architekt zwracał także uwagę na to, że budowa trasy może być prowadzona etapami, ale jako pierwsze powinno powstać połączenie ze Starym Miastem.

W konferencji prasowej, podczas której prezentowano kolej gondolową, wziął udział także przedstawiciel firmy Bartholet – producenta systemów transportowych tego rodzaju. Prezentował on możliwości kolei gondolowych w komunikacji miejskiej i zwracał uwagę na to, że są one nie tylko atrakcją turystyczną, ale i wygodnym środkiem transportu, którego budowa nie wymaga poważnych ingerencji w tkankę miejską. Szczegółowo rozwiązania te były także omawiane podczas ostatniego Kongresu Transportu Publicznego, o czym pisaliśmy w tekście pt. Bartholet: Kolej linowa sprawdza się też w miastach.

Przedstawiciel władz dzielnicy podkreślał, że zaprezentowany projekt jest zgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nie doprowadzi do wycinki drzew. Kolej gondolowa ma ułatwić przemieszczanie się pomiędzy ważnymi punktami na turystycznej mapie Warszawy i zwiększyć atrakcyjność rejonów wokół ZOO, po praskiej stronie miasta.
Cała inwestycja miałaby pochłonąć 140 mln złotych, ale na razie jest to tylko wstępna koncepcja, która nie ma zagwarantowanego finansowania.

Warto jednak pamiętać o tym, że gdy w maju tego roku pomysł pojawił się jako pierwszy na łamach „Gazety Wyborczej” Michał Krasucki, stołeczny konserwator zabytków, ostrzegał, że budowa kolejki może być zbyt daleko idącą ingerencją w panoramę Starego Miasta, co może skutkować skreśleniem jej z Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Komunikacja

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2023

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Komunikacja

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2023

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5