Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Prace przy tramwaju do pętli Winnica potrwają do końca lipca

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
31-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZTM / oprac. wu

Podziel się ze znajomymi:

Budowa drogi i torowiska już się kończy, podobnie jak projektowanie skrzyżowania ulic Światowida i Modlińskiej. Powstaje też koncepcja pętli tramwajowo-autobusowej i węzła przesiadkowego. Prace przy nowej linii mają potrwać do końca lipca. Choć jeszcze niedawno deklarowano otwarcie „w połowie roku”, teraz urzędnicy na razie nie deklarują żadnych terminów otwarcia.

Obowiązkami przy budowie trasy tramwajowej do Winnicy dzielą się Zarząd Transportu Miejskiego, który nadzoruje budowę nowego, dwujezdniowego odcinka ulicy Światowida wraz z jej połączeniem z Modlińską oraz Tramwaje Warszawskie, zajmujące się budową nowej trasy tramwajowej. Planowany jest także węzeł przesiadkowy z nową pętlą dla autobusów i tramwajów.

Na torach jest zielono

Nowe jezdnie ulicy Światowida budowane są pomiędzy skrzyżowaniami z ulicą Strumykową a Dionizosa (około 150 m od planowanego skrzyżowania z Modlińską). Roboty trwają równolegle na kilku polach. Wykonawca części drogowej wybudował już nowe sieci – wodociągową, kanalizacyjną i gazową. Niemal ukończone są też sieci telekomunikacyjna i elektroenergetyczna. Gotowy jest nasyp pod budowę chodnika i ścieżki rowerowej. W kwietniu układano też nawierzchnie m.in. z kostki (betonowej i kamiennej) i kamieni brukowych, a także chodniki z płyt betonowych. Trwa montaż słupów i opraw pod oświetlenie uliczne, a na skrzyżowaniu ulicy Leśnej Polanki i Światowida budowana jest sygnalizacja świetlna.

Dużo wykonali już tramwajarze – zamontowali wszystkie szyny i skończyli prace konstrukcyjne przy torowisku. Ułożyli tkaninę geosyntetyczną dla zielonego torowiska i zajęli się rozkładaniem trawy. Co jeszcze jest w planach? Trzeba dokończyć asfaltowanie przejazdów i torowiska przy przystankach, wyszlifować szyny, zamontować elementy małej architektury, systemy sterowania i ogrzewania zwrotnic, prace związane z siecią trakcyjną. Konieczny jest też demontaż rozjazdu przy ul. Strumykowej, gdzie obecnie kończą jazdę tramwaje linii 2.

Budowa nowej trasy tramwajowej i ulicy Światowida ma się zakończyć do końca lipca 2021 roku, co jest zmienionym terminem z uwagi na pandemię – wcześniej zakładano zakończenie prac 28 kwietnia 2021 r. Po uzyskaniu wszystkich, niezbędnych zgód i pozwoleń wydłużą się trasy dwóch linii tramwajowych – 2 i 17 – które będą dojeżdżały do tymczasowej pętli przy ul. Dionizosa. Na razie ZTM nie podaje żadnych terminów otwarcia

Węzeł przesiadkowy w przyszłości

Organizator komunikacji przygotowuje także budowę połączenia nowego odcinka ulicy Światowida z Modlińską. ZTM ma już decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla tego przedsięwzięcia i sukcesywnie odbiera od wykonawcy dokumentację potrzebną do rozpoczęcia budowy. Decyzja ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności dała już ZTM-owi możliwość rozpoczęcia procedury pozyskiwania gruntów.

Ostatnim etapem tworzenia w tym miejscu docelowego węzła przesiadkowego będzie nowa pętla dla autobusów i tramwajów wraz parkingiem P+R. ZTM jest w trakcie przygotowywania koncepcji jak taki węzeł powinien wyglądać – jego budowa jest uzależniona od możliwości finansowych Warszawy. Wstępne założenia dla tego obiektu przewidują, oprócz zintegrowanych platform przystankowych ułatwiających przesiadki, również ok. 15 miejsc postojowych dla autobusów, cztery oddzielne tory odstawcze dla tramwajów oraz parking na ponad 600 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym pojazdów osób z niepełnosprawnościami. Ponieważ na ulicach jeździ coraz więcej autobusów elektrycznych, zaplanowanych jest także osiem stanowisk do ładowania takich pojazdów. Znajdą się tu także stojaki rowerowe oraz zostaną wytyczone strefy postojowe „Kiss and Ride”.

Ostateczny kształt, wielkość oraz układ wjazdów i wyjazdów parkingu P+R zostanie ustalony na podstawie analiz ruchu. Preferowana jest konstrukcja żelbetowa, a wysokość budynku nie może przekroczyć 20 metrów. ZTM zakłada także, że będzie to obiekt przyjazny środowisku – wykorzystujący energię elektryczną z paneli fotowoltaicznych, kolektory słoneczne, pompy ciepła oraz system retencjonowania wód opadowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5