Tramwaje Warszawskie prowadzą przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomicznego dla budowy trasy tramwajowej Służewiec – Dworzec Południowy, obejmującej podziemny węzeł tramwajowy w rejonie stacji metra Wilanowska oraz rozbudowaną pętlą Służewiec. Na jego podstawie miasto wybierze przebieg trasy.
Celem opracowania jest przeprowadzenie wielokryterialnej analizy i na jej podstawie wyłonienie optymalnego rozwiązania budowy trasy tramwajowej, łączącej Służewiec z linią metra w rejonie stacji Wilanowska (Dworca Południowego). Zamawiający oczekuje od Wykonawcy sprawdzenia wariantowych rozwiązań budowy trasy tramwajowej. Przygotowane studium techniczno-ekonomiczne powinno umożliwić miastu wybór wariantu przebiegu, a następnie poddanie go pogłębionym analizom.
Tramwaje Warszawskie wymagają od przyszłego wykonawcy przeanalizowania czterech podstawowych wariantów przebiegu nowej trasy. Pierwszy obejmuje budowę trasy wzdłuż al. Wilanowskiej, po jej północnej stronie, od ronda Unii Europejskiej przy Galerii Mokotów do Puławskiej. Kolejny zakłada realizację trasy tramwajowo-autobusowej wzdłuż al. Wilanowskiej w przekroju zaproponowanym przez wykonawcę. Trzeci wariant przewiduje trasę autobusowo-tramwajową w ciągu al. Wilanowska – al. Lotników – Metro Służew. Dla wszystkich wspomnianych wariantów założone jest połączenie z węzłem Dworzec Południowy na poziomie -1. Wykonawca ma też przeanalizować zasadność budowy węzła tramwajowego na poziomie -1 na rondzie Unii Europejskiej. Ponadto autorzy będą musieli przedstawić autorski, czwarty wariant przebiegu.
Zadaniem wykonawcy będzie też przestawienie analizy wydłużenia trasy al. Wilanowską do połączenia z planowaną
linią tramwajową w ciągu ul. Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej. Autorzy muszą też dołączyć analizę możliwości rozbudowy pętli Służewiec o czwarty tor kosztem szerokości ul. Suwak lub budowy torów odstawczych dla tramwajów dwukierunkowych w rejonie pętli, w tym pod wiaduktem Marynarskiej.
Termin składania ofert mija 27 lipca, a jedynym kryterium wyboru jest cena. Tramwaje Warszawskie przeznaczyły 38 tygodni na zrealizowanie całości przedmiotu zamówienia. Sama trasa znajduje się na liście rezerwowej projektów do zrealizowania w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.