Warszawski ZTM ogłosił przetarg na projekty 20 nowych przystanków. Najwięcej z nich powstanie na Jana Kazimierza, gdzie teraz intensywnie rozbudowują się osiedla. Przewidziana jest również realizacja nowej pętli w Starej Miłośnie.
Przedmiotem postępowania jest opracowanie dokumentacji projektowej dla przystanków oraz pętli autobusowej. Zadaniem projektantów będzie opracowanie dokumentacji projektowej dla 26 przystanków – nowych lub przebudowanych oraz dla pętli autobusowej przy ulicy Granicznej w Starej Miłośnie. Inwestycje te, jak informują urzędnicy, są efektem konsultacji społecznych, próśb pasażerów oraz analiz prowadzonych przez ZTM. Termin składania ofert upływa 2 listopada 2016 roku.
Przetarg jest podzielony na cztery części. Pierwsza z nich obejmuje przystanki w ulicach Roentgena (rejon skrzyżowania z ul. Łukaszczyka i ul. św. M. Kolbego), a także Smoczej (rejon skrzyżowania z ul. Anielewicza, przed skrzyżowaniem z ul. Glinianą i przed skrzyżowaniem z ul. Pawią). Projekty mają powstać do 20 grudnia br.
Druga część obejmuje przystanki w ciągu Kondratowicza (rejon skrzyżowania z ul. Blokową/Przy Grodzisku, Bohuszewiczówny),
Jana Kazimierza (rejon skrzyżowania z ul. Ordona, Gizów, Goleszowską, Sowińskiego), Podleśnej (rejon skrzyżowania z ul. Klaudyny) i Conrada (rejon kościoła rzymskokatolickiego pw. Matki Bożej Wspomożycielki Wiernych). Projekty mają powstać do 28 lutego 2017 r. O propozycjach komunikacji autobusowej na Jana Kazimierza dla obsługi rozbudowujących się Odolan
już pisaliśmy.
Trzecia część obejmuje przystanki w ciągu ulic Łabiszyńskiej i Łojewskiej (rejon skrzyżowania ulic Łabiszyńskiej i Łojewskiej, Łojewskiej i Turmonckiej), Saskiej (rejon skrzyżowania z ul. Zwycięzców) i Piłsudskiego w Wesołej (rejon skrzyżowania z Mazowiecką). Wyznaczono termin do 31 marca 2017 r.
Ostatnia część to projekt pętli w Starej Miłośnie przy ul. Granicznej. Przewidziano tutaj dwa perony przystankowe i cztery przystanki. Pożądana długość krawędzi przystankowej w sumie to 120 m (po 60 m na każdym z peronów przystankowych), w przypadku ograniczeń terenowych: 80 m (po 40 m na każdym z peronów przystankowych). W najbliższym sąsiedztwie krańca przewidziano też przystanki przelotowe, umożliwiające obsługę rejonu pętli przez linie kursujące tranzytem.
Zgodnie z projektem wjazd i wyjazd z pętli powinien być możliwy w każdym kierunku dla każdego typu taboru eksploatowanego na liniach ZTM. Pętla ma zostać dowiązana do istniejącego skrzyżowania ul. Granicznej z ul. Borkowską. Projekt powinien powstać do 30 marca 2017 r.