Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Powązki: Budowa miała się kończyć, a dopiero rusza [wizualizacje]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-04-09 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Powązki: Budowa miała się kończyć, a dopiero rusza [wizualizacje]
przystanek Warszawa Wola fot. mmcité+
Warszawa Powązki: Budowa miała się kończyć, a dopiero rusza [wizualizacje]
Warszawa Powązki: Budowa miała się kończyć, a dopiero rusza [wizualizacje]
Warszawa Powązki: Budowa miała się kończyć, a dopiero rusza [wizualizacje]
Warszawa Powązki: Budowa miała się kończyć, a dopiero rusza [wizualizacje]
Warszawa Powązki: Budowa miała się kończyć, a dopiero rusza [wizualizacje]
Z dużym opóźnieniem w kwietniu ruszyć ma budowa nowego przystanku kolejowego Warszawa Powązki na linii obwodowej. Prace będą wiązać się z ograniczeniami w ruchu, a podróżni z nowych peronów będą mogli skorzystać w IV kwartale 2019 r. Przystanek przy Powązkowskiej będzie kontynuował ciekawe rozwiązania projektowe i architektoniczne, znane z wcześniejszych przystanków linii obwodowej.

W kwietniu 2019 r., zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PKP PLK, miała kończyć się przebudowa linii obwodowych w Warszawie, których elementem jest m.in. nowy przystanek Warszawa Powązki przy ul. Powązkowskiej. Inwestycja nabrała opóźnienia i prace przy nowym przystanku dopiero mają ruszyć w tym miesiącu. – Zmiana terminu wynikała bezpośrednio z rozszerzenia projektu o budowę bardziej funkcjonalnej kładki łączącej przystanek nie z jedną stroną miasta, a z dwoma – o co zabiegały samorządy Woli i Żoliborza. Ponadto, nowy projekt musiał zostać opracowany i skonsultowany między innymi z konserwatorem zabytków, dla wykorzystania starej konstrukcji wiaduktu znad ulicy Obozowej do budowy kładki na Warszawa Powązki – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Podróżni muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu pociągów w czasie budowy nowych peronów. – Prace przy budowie nowego przystanku będą fazowane. Stąd, po otrzymaniu pozwolenia na budowę, będzie znany dokładny harmonogram zmian w komunikacji. Projekt przewiduje czasowe wyłączanie jednego toru ze względu na najcięższe prace budowlane. Planowane jest zakończenie prac w IV kwartale tego roku – mówi Jakubowski.

Na przystanku przewidziano dwa perony. – Będą w pełni wyposażone i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Kładka będzie wyposażona w windy i pochylnie – mówi Karol Jakubowski. Na przystanku Warszawa Powązki będą kontynuowane ciekawe rozwiązania architektoniczne i projektowe firmy mmcite+, znane z wcześniejszych przystanków linii obwodowej. – Na linii tej zastosowaliśmy po raz pierwszy inny typ konstrukcji zadaszeń. Doświadczenia wykorzystamy na przystanku Powązki – mówi Petr Vavrouška, dyrektor w firmie mmcite+.

Projekt dla Powązek został udoskonalony. – Najważniejsze zmiany dotyczą umiejscowienia opraw. PKP PLK chcą, by znajdowały się one na krawędzi wiaty, a nie z boku – jak na Młynowie. Chodzi o lepszy rozsył światła – tak, by podróżni stojący na peronie nie zasłaniali strumienia światła – wskazuje Vavrouška.

Udostępnione przez firmę wizualizacje pokazują jednolity kolor sufitu, ale ma to się zmienić. – Kolorystyka na kolei w Polsce jest ograniczona do kolorów czarnego, szarego i białego. Możemy jedynie operować kombinacją tych barw. Chcemy przełamać monotonię i powtórzyć „klawiaturę” z wcześniejszych przystanków, by miało to ciekawy efekt estetyczny i kolorystyczny – mówi Petr Vavrouška.

Niestety, Warszawa Powązki będzie ostatnim przystankiem na linii obwodowej, na którym pojawią się całościowe zadaszenia peronu według projektu firmy mmcite+. Na przystanku Warszawa Zoo stanęły zwykłe, krótkie wiaty. Skromnie będzie również na przystanku Targówek, który powstaje z opóźnieniem – tutaj na każdym peronie przewidziano po trzy wiaty.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Londyn. ULEZ działa. Wjazd autem do centrum nawet za 24 funty

Prawo & Finanse

Londyn. ULEZ działa. Wjazd autem do centrum nawet za 24 funty

Jakub Dybalski 09 kwietnia 2019

Pierwsze latające samochody weszły do sprzedaży

Mobilność

Pierwsze latające samochody weszły do sprzedaży

Redakcja 09 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5