Ponad 2000 biletomatów pojazdowych oraz ponad 700 urządzeń stacjonarnych – bilet Warszawskiego Transportu Publicznego można w stolicy kupić dosłownie na każdym kroku. Biletomaty są coraz popularniejsze i dziś w nich sprzedawanych jest ok. 55 proc. biletów.
Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie rozwija sieć automatów biletowych, zarówno stacjonarnych, jak również mobilnych, montowanych w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. To coraz ważniejszy kanał dystrybucji, który cieszy się rosnącą popularnością wśród pasażerów, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży – ponad połowa biletów jest kupowana w biletomatach. Poniższa tabela przedstawia wartości sprzedaży biletów w podziale na główne kanały dystrybucji za pierwsze półrocze w latach 2015-2018.
źródło: ZTM Warszawa
W automatach stacjonarnych i pojazdowych można kupić wszystkie rodzaje biletów kartonikowych oraz długookresowych, bilet seniora, a także przedłużyć ważność e-hologramów uprawniających do zniżek. Przez sześć miesięcy tego roku w automatach sprzedano aż 20 801 055 sztuk biletów, za ponad 261 mln złotych.
W przypadku wystąpienia problemów z dokonaniem transakcji należy złożyć reklamację. W tym roku do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło ok. 100 takich zgłoszeń. Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie. Najwygodniej to zrobić korzystając z formularza kontaktowego, pisząc na adres ztm@ztm.waw.pl. Reklamację można złożyć także w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów bądź dzwoniąc na miejski numer kontaktowy 22 19115. Pasażerowie mogą się zgłaszać także bezpośrednio do operatorów biletomatów stacjonarnych (ASEC, Mennica Polska S.A.) bądź operatora, w którego pojazdach zamontowane zostały urządzenia.