Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Plac Trzech Krzyży… i jednej ładowarki? Ruszył przetarg

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa. Plac Trzech Krzyży… i jednej ładowarki? Ruszył przetarg
fot.
MZA Warszawa rozpisały przetarg na miejskie szybkie ładowarki pantografowe, które będą obsługiwać kupowane właśnie autobusy elektryczne. W podstawowym zamówieniu wskazano siedem lokalizacji na pętlach, gdzie ma stanąć 20 takich urządzeń. W opcji jest pięć kolejnych lokalizacji dla siedmiu ładowarek, m.in. Plac Piłsudskiego, Plac Trzech Krzyży i pętla przy lotnisku na Okęciu.

Warszawa rozpisała w zeszłym roku olbrzymie zamówienie na 130 przegubowych autobusów elektrycznych. Niedawno otwarto jedyną ofertę, którą złożył Solaris. Przegubowce, które powinny trafić do Warszawy między listopadem tego, a listopadem 2020 roku, dołączą do użytkowanej już floty 30 elektrobusów standardowej długości i jednego, testowanego przegubowca.

Osobno Miejskie Zakłady Autobusowe zdecydowały się zamówić infrastrukturę do ładowania. Pojazdy będą korzystały z wolnych ładowarek na zajezdni, ale dla swobody ich użytkowania niezbędne są też słupy z zasilaniem, z których będą mogły korzystać w ciągu dnia. Dziś takie ładowarki stoją w dwóch miejscach – przy ul. Spartańskiej (niedaleko zajezdni Woronicza), a także, od niedawna, przy ul. Konwiktorskiej.

W ciągu najbliższych dwóch lat będzie ich więcej. Ogłoszone właśnie zamówienie dotyczy budowy całej sieci ładowarek pantografowych na mieście. Czas na ich postawienie jest zróżnicowany, w zależności od lokalizacji – od 11 do 24 miesięcy od podpisania umowy.

W zamówieniu podstawowym określono 7 lokalizacji. Ładowarki staną w Wilanowie (2 w ciągu 11 miesięcy, 4 kolejne w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy), na Chomiczówce (2 w ciągu 11 miesięcy i 2 w ciągu 12 miesięcy), na Szczęśliwicach (2 w ciągu 13 miesięcy), na Esperanto (2 w ciągu 13 miesięcy), na Browarnej (2 w ciągu 16 miesięcy), na Nowodworach (2 w ciągu 16 miesięcy) i na Młynowie (2 w ciągu 24 miesięcy).

Prawie wszystkie wymienione wyżej ładowarki mają posiadać moc wyjściową 400 kW. Jedynie ładowarki zaplanowane na Młynowie będą pracować z mocą 200 kW.

W ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy MZA mogą zdecydować o skorzystaniu z opcji rozszerzenia zamówienia i podpisaniu aneksu, na mocy którego wykonawca postawi kolejne ładowarki (wszystkie o mocy 400 kW) w pięciu innych lokalizacjach. Staną przy pl. Piłsudskiego (2 ładowarki), przy pl. Trzech Krzyży (1), przy Lotnisku Chopina (1), na Natolinie (2) oraz na Bielańskiej (1). Datę ewentualnego oddania do użytku ładowarek na pl. Piłsudskiego określono na 10 miesięcy od podpisania aneksu do umowy. Terminy pozostałych mają zostać ustalone, jeśli MZA się na nie zdecydują.

Co istotne, poza pantografem każda z ładowarek powinna też posiadać przynajmniej jedno złącze umożliwiające ładowanie za pomocą kabla plug–in, o maksymalnej mocy ładowania 120 kW.

Oferty w przetargu można składać do 29 marca. Jedynym kryterium przetargowym jest cena. Oferenci muszą się wykazać dostawą w ciągu ostatnich trzech lat minimum pięciu ładowarek o mocy co najmniej 100 kW każda i łącznej wartości 0,5 mln zł. Muszą też posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 4 mln zł i ubezpieczenie od czynności związanych z przetargiem na sumę 8 mln zł.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5