Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa: Pierwszy tramwajowy rozjazd z krzyżownicą głębokorowkową

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2017-01-26 14:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Pierwszy tramwajowy rozjazd z krzyżownicą głębokorowkową
fot. TW
Dobiegają końca prace przy budowie przedłużenia trasy tramwajowej wzdłuż Światowida na Nowodwory. Wraz nową inwestycją Tramwaje Warszawskie wdraża najnowsze rozwiązania technologiczne – na końcu trasy, w celu umożliwienia zawracania pojazdów, zastosowano rozjazdy z krzyżownicami głębokorowkowymi. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które spółka stopniowo planuje rozszerzać na całą sieci torów tramwajowych w Warszawie.

Dobiegają końca prace przy budowie przedłużenia trasy tramwajowej na Tarchominie – od pętli Tarchomin Kościelny do przystanku Nowodwory. Prace, realizowane przez firmę ZUE, zgodnie z kontraktem powinny zakończyć się 7 lutego 2017 r. Trasa w tym etapie będzie obsługiwana taborem dwukierunkowym, stąd inwestycja nie obejmuje realizacji pętli. Nowością w tym przypadku jest zastosowanie rozjazdów z krzyżownicą głęboko rowkową.

Podstawową różnicą między stosowanymi dotychczas krzyżownicami płytkorowkowymi, a wdrażanymi głębokorowkowymi jest inna głębokość rowka, a przez to inna zasada przenoszenia obciążeń od kół na szyny. Dla pasażerów zastosowanie rozwiązania głębokorowkowego oznacza bardziej cichą i komfortową podróż tramwajem. Nowe rozjazdy eliminują drgania i hałas słyszalny wewnątrz, jak i na zewnątrz wagonu.

Co równie ważne, rozwiązanie to daje możliwość pokonywania rozjazdu tramwajowego z większą prędkością, co przekłada się bezpośrednio na skrócenie czasu podróży. Z punktu widzenia eksploatacji taboru i rozjazdów, krzyżownice głebokorowkowe w stosunku do płytkorowkowych wydłużają okres pomiędzy regeneracjami kół i samej krzyżownicy.

Wdrożenie rozjazdów z krzyżownicami głębokorowkowymi jest elementem planu modernizacji, który spółka prowadzi od wielu lat. W ramach przygotowania do zastosowania krzyżownic głębokorowkowych prowadzona jest stopniowa wymiana taboru na nowoczesny, posiadający tzw. szerokie obręcze kół. Tramwaje Warszawskie zapowiadają montaż takich rozjazdów także i w innych miejscach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Rok pod znakiem remontów tramwajowych

Przestrzeń

Warszawa: Rok pod znakiem remontów tramwajowych

Witold Urbanowicz 27 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5