Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Pierwszy totem rowerowy już stoi i działa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-08-2019
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Warszawie, w okolicach ulic Okopowej i Anielewicza, stanął pierwszy z około 30 totemów rowerowych. Urządzenie poinformuje rowerzystów z jaką prędkością mają jechać, by trafić na zielone światło na najbliższym skrzyżowaniu.

W zeszłym tygodniu pokazywaliśmy pierwsze zdjęcia totemu, jeszcze z fabryki Siemensa. Teraz totem już stoi na warszawskiej ulicy i jest sprawdzany przez inżynierów z ZDM i z Siemens Mobility.

Urządzenie wyświetla cztery animowane symbole, zaprojektowane w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego (to, co się wyświetla na totemach nie jest jeszcze zaklepane, warszawiacy, którzy mają lepszy pomysł mogą pisać na rowery@um.warszawa.pl). Cztery syrenki w różnych kolorach sugerują, jak powinien zachować się przejeżdżający rowerzysta. Zielona pokazuje kciukiem, by utrzymać tempo, niebieska sugeruje, żeby przyśpieszyć, wtedy trafi się na zielone światło, żółta pokazuje dłońmi, żeby zwolnić, bo na skrzyżowaniu świeci się czerwone światło i jeśli zwolnimy, to przejedziemy płynnie na zielonym, z kolei czerwona syrenka gestykuluje, informując, że niezależnie co zrobimy i tak trafimy na czerwone światło.

Jak to działa? - W totemie jest zainstalowany radar na wysokości 1,5m (średnia wysokość osoby jadącej na rowerze), który w odległości ok 20-40 metrów wykrywa rowerzystę i mierzy jego prędkość - tłumaczy Marcin Górecki z Siemens Mobility. - Ta informacja jest przekazywana do sterownika przy skrzyżowaniu, który na podstawie prędkości rowerzysty i czasu trwania światła zielonego wysyła informację zwrotną do totemu o sugerowanym stylu jazdy. Totem wyświetla to poprzez jeden z czterech znaków w kształcie warszawskiej syrenki. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym - wyjaśnia.

Totemy to element Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, czyli warszawskiego ITS-u, którym do 2025 r. zarządza Siemens Mobility. Docelowo na warszawskich ulicach stanie ok. 30 takich urządzeń, wszystkie mają zostać zamontowane do jesieni przyszłego roku. Będzie to się działo stopniowo. W Siemensie tłumaczą, że konieczne było zainstalowanie pierwszego i sprawdzenie czy działa (ponoć nie ma z nim kłopotów), by zamawiać w fabryce kolejne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5