Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Pierwsze tramwaje Hyundaia gotowe i po testach w fabryce [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
19-04-2021
Ostatnia modyfikacja:
07-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsze dwa tramwaje Hyundaia dla Warszawy są gotowe i odbyły już testy w fabryce w Korei. Latem zobaczymy je na próbach na ulicach Warszawy, a do ruchu zostaną włączone jesienią.

Dwa pierwsze nowe tramwaje dla Warszawy już są gotowe, skończyła się ich budowa. Wagony przeszły pozytywnie testy w Republice Korei. Producent przeprowadził kilkadziesiąt badań fabrycznych i tych wymaganych na potrzeby homologacji. Sprawdził m.in. urządzenia elektryczne, hamulce i systemy związane z bezpieczeństwem. Tramwaj został podniesiony, przetestowano jak zachowuje się na ciasnych zakrętach. Sprawdzono też jego szczelność, działanie klimatyzacji, oświetlenia, a nawet wyregulowano głośność dzwonka.

Tramwaje zostaną przetransportowane drogą morską, a z początkiem wakacji, gdy już trafią do Warszawy, zaczną się dalsze testy homologacyjne. Jesienią powinny podróżować nimi warszawianki i warszawiacy. Kolejne 121 tramwajów będzie ostatecznie odbierane od początku 2022 r. aż do końca kwietnia 2023 r.

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Hyundai Rotem w czerwcu 2019 r. Jej wartość to 1,825 mld zł netto. Opiewa ona na 123 tramwajów z opcją na kolejne 90. W ramach zamówienia podstawowego wykonawca dostarczy 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 tramwajów jednokierunkowych o długości ok. 33 m, a także 20 krótszych, jednokierunkowych pojazdów o długości do 24 m. Opcja zakłada dostawy 45 tramwajów dwukierunkowych i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m. najdłuższe tramwaje będą o 2,5 m dłuższe od obecnie eksploatowanych Swingów. Pomieszczą one do 250 osób.

Pojazdy, projektowane specjalnie dla Warszawy, będą miały niską podłogę na całej długości. Przedni i ostatni wózek tramwaju są skrętne, co powinno wpłynąć na ograniczenie zużycia szyn i mniejszą emisję hałasu na łukach. Dodatkowo, koła zostaną wyposażone w absorbery hałasu. Wyposażenie pojazdów obejmuje oczywiście klimatyzację, monitoring, elektroniczną informację pasażerską. Aż 60% komponentów pochodzi z UE. Udział mają też polskie firmy. Układ napędowy i system zasilania dostarcza warszawski Medcom. Firma ATM dostarczy rejestratory parametrów jazdy, a firma Damiro zapewni fotele motorniczych.

Po stołecznych torach jeździ dziś niemal 530 tramwajów i składów tramwajowych. 311 wagonów, czyli aż 59 procent floty tramwajowej to wagony niskopodłogowe. Dołączą do nich kolejne 123 wagony zbudowane przez Hyundai Rotem.


fot. TW
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszy Moderus Gamma dotarł do Łodzi

Komunikacja

Pierwszy Moderus Gamma dotarł do Łodzi

Redakcja/inf. pras. 01 grudnia 2022

Stadler dostarczy tramwaje do Lozanny

Przestrzeń

Stadler dostarczy tramwaje do Lozanny

Witold Urbanowicz 22 listopada 2022

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Zobacz również:

Warszawa: Jest decyzja ws. torów tramwajowych i bruku na pl. Trzech Krzyży

Przestrzeń

Warszawa: Jest decyzja ws. torów tramwajowych i bruku na pl. Trzech Krzyży

Witold Urbanowicz 06 października 2022

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Przestrzeń

Więcej zielonych torów w Warszawie

Komunikacja

Więcej zielonych torów w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 20 września 2022

Pozostałe z wątku:

Pierwszy Moderus Gamma dotarł do Łodzi

Komunikacja

Pierwszy Moderus Gamma dotarł do Łodzi

Redakcja/inf. pras. 01 grudnia 2022

Stadler dostarczy tramwaje do Lozanny

Przestrzeń

Stadler dostarczy tramwaje do Lozanny

Witold Urbanowicz 22 listopada 2022

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Zobacz również:

Warszawa: Jest decyzja ws. torów tramwajowych i bruku na pl. Trzech Krzyży

Przestrzeń

Warszawa: Jest decyzja ws. torów tramwajowych i bruku na pl. Trzech Krzyży

Witold Urbanowicz 06 października 2022

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Przestrzeń

Więcej zielonych torów w Warszawie

Komunikacja

Więcej zielonych torów w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 20 września 2022

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5