Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa ogłasza przetarg na rozbudowę metra o 3+3

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-10-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa ogłasza przetarg na rozbudowę metra o 3+3
mat. prasowewizualizacja stacji Wolska
Warszawa ogłosiła dzisiaj przetarg na rozbudowę II linii metra o odcinki 3+3 – to jest po trzy stacje w każdą stronę (na Wolę i Targówek). Wykonawcy, oddzielnie dla każdego z odcinków, będą musieli wybudować metro do 2019 r.

W Warszawie zakończyła się budowa 6-kilometrowego odcinka centralnego II linii metra, na którym znajduje się siedem stacji. Inwestycja jest w trakcie odbiorów. Według zapowiedzi pasażerowie mają skorzystać z niej jeszcze w tym roku.

Warszawa na tym nie poprzestaje. – Miło mi dzisiaj ogłosić, że został ogłoszony przetarg na kolejne sześć stacji (3+3) – do Księcia Janusza i ul. Trockiej – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta. W przetargu wykonawcy będą mogli składać oddzielnie oferty dla odcinka zachodniego i północno-wschodniego. – Przyjęto zasadę, że każdy z tych odcinków będzie budować inna firma. Chodzi o większą konkurencyjność – powiedziała Gronkiewicz-Waltz. Termin składania ofert mija na przełomie I i II kwartału 2015 r. O wyborze w 90% zadecyduje cena. Pozostałe punkty będą przyznane za wydłużenie gwarancji z 3 do 5 lat. – Daliśmy jasny sygnał potencjalnym wykonawcom, że zależy nam na wysokiej jakości i trwałości materiałów – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. Wykonawcy będą mieli od podpisania umowy 38 miesięcy na realizację prac (czyli nieco ponad trzy lata).

Na ok. 3,5-kilometrowym odcinku w kierunku Woli zaplanowano trzy stacje. Projekty wykonała firma Metroprojekt, która ma na swoim koncie projekty budowy I linii metra i wielobranżowy projekt koncepcyjny centralnego odcinka II linii metra. Stacja C-8 Płocka znajdzie się w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej. Stację C-7 Młynów przewidziano pod ul. Górczewską, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego. Stację C-6 Księcia Janusza zaplanowano natomiast pod Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z Księcia Janusza.


mat. prasowe

Na wschodnio-północnym, 3,1-kilometrowym odcinku w kierunku Targówka również przewidziano trzy stacje. Za projekt tego odcinka odpowiedzialna była firma ILF Polska, która wykonywała już na zlecenie AGP Metro projekt budowlany centralnego odcinka II linii metra, a następnie pracowała przy projekcie wykonawczym dla tej inwestycji. Przystanek C-16 Szwedzka powstanie w rejonie Szwedzkiej i Strzeleckiej. Stacja C-17 Targówek została zaplanowana w rejonie Pratulińskiej i Ossowskiego. Ostatni przystanek. C-18 Trocka, powstanie natomiast przy skrzyżowaniu Pratulińskiej i Trockiej.


mat. prasowe

Obiekty stacyjne będą realizowane metodą odkrywkową, natomiast do drążenia tuneli zostaną wykorzystane tarcze TBM, które będą przechodzić także pod budynkami. Stacje będą dwu- lub trzykondygnacyjne, z dwiema bądź trzema nawami. Dla obu odcinków wydano w II poł. tego roku decyzje środowiskowe.

Inwestycja będzie zrealizowana przy 85-procentowym dofinansowaniu unijnym. W 2019 r. II linia, po zbudowaniu 3+3, będzie liczyła 13,5 km długości i 13 stacji.

Władze miasta zakładają w nowej perspektywie dalszą rozbudowę II linii – do 2022 r. mają powstać kolejne trzy stacje na wschodnio-północnym odcinku. Metro dojedzie do ostatniej zaplanowanej stacji C-21 Bródno. Na zachodzie II linia zostanie natomiast dociągnięta do stacji przy ratuszu na Bemowie, z przystankiem pośrednim przy Wola Parku. – W niedługim czasie ogłosimy konkurs na prace projektowe – zapowiada Jerzy Lejk, prezes Metra.

 
Stacja Wolska


Stacja Młynów (d. Moczydło)


Stacja Księcia Janusza

 
Stacja Szwedzka


Stacja Szwedzka


Stacja Szwedzka


Stacja Szwedzka


Stacja Targówek


Stacja Targówek


Stacja Targówek


Stacja Trocka (d. Targówek II)


Stacja Trocka (d. Targówek II)


Stacja Trocka (d. Targówek II)


Stacja Trocka (d. Targówek II)
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5