Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa. Odwołanie do KIO w sprawie przetargu na elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-10-06 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Odwołanie do KIO w sprawie przetargu na elektrobusy
Ursus dla Warszawyfot. MZA Warszawa
Konsorcjum 2G Bus & Coach (przedstawiciel Solbusa), które zaoferowało w niedawnym przetargu na 10 autobusów elektrycznych najtańsze pojazdy, odwołało się od wyników do Krajowej Izby Odwoławczej. MZA Warszawa wybrały drugą co do ceny ofertę lubelskiego Ursus Busa.

W przetargu złożono trzy oferty. Poza autobusami od Solbusa i z Ursusa swoje autobusy zaoferował stolicy również Solaris, ale jego oferta (26,4 mln zł brutto) była najdroższa. Zamawiający zdecydował się zapłacić Ursusowi 25 mln zł, choć 2G Bus & Coach chciał za swoje pojazdy 23,6 mln zł.

Konsorcjum oferujące solbusy zostało wykluczone, bo nie spełniło wymogu doświadczenia. MZA wymagało od oferentów wykazania się dostawami autobusów elektrycznych o wartości minimum 15 mln zł. 2G Bus & Coach wykazało dostawę 40 hybryd gazowo–elektrycznych do Częstochowy w ramach programu GAZELa. Warszawski przewoźnik wyjaśnił jednak w ogłoszeniu o wyborze najkorzystniejszej oferty, że nie są to autobusy elektryczne, których jedynym napędem jest elektryczny silnik trakcyjny, a dostawą takich należało się wykazać.

W porównaniu z Solarisem, Ursus Bus zaproponował autobusy o podobnym standardzie (Solaris miał nieco bardziej pojemne baterie i wyżej punktowaną konstrukcję poszycia, Ursus zaproponował za to pojazdy o nieco mniejszym zużyciu energii). Ostatecznie zdecydowała cena.

12-metrowe autobusy dla Warszawy mają być zasilane zarówno metodą plug-in, jak i za pomocą pantografu. Muszą pomieścić minimum 70 pasażerów z tego 23 na miejscach siedzących. Będą stacjonować w zajezdniach „Redutowa” i „Woronicza”.

To nie pierwszy przetarg na elektryki w Warszawie, który opiera się o KIO. Dużo bardziej burzliwy był przetarg na pierwsze dziesięć elektrobusów. Dwa lata temu MZA początkowo wybrała dużo tańszą ofertę chińskiego BYD-a, ale po proteście Solarisa Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że ofertę złożono z rażąco niską ceną i do stolicy trafiły autobusy z Bolechowa. Mimo tego po Warszawie, na zasadzie wielomiesięcznych testów, jeżdżą autobusy chińskiego producenta.

Tegoroczne zakupy elektrobusów to część większego projektu, w ramach którego w ciągu najbliższych czterech lat trafi do miasta co najmniej 126 autobusów elektrycznych, z czego 100 przegubowców, które mają kursować po liniach w pobliżu Starego Miasta, Lasu Bielańskiego i na liniach nocnych. Doładowywane nocą przez wtyczkę, a w ciągu dnia przez pantografy na przystankach końcowych, mają korzystać z tego rodzaju infrastruktury w 19 punktach miasta. Pierwsza taka konstrukcja pojawi się najpewniej przed końcem tego roku na przystanku Spartańska, kończącym trasę linii 222.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Kaznowska zajmie się transportem, Olszewski przestrzenią

Komunikacja

Warszawa. Kaznowska zajmie się transportem, Olszewski przestrzenią

Jakub Dybalski 28 września 2016

Warszawa jak Toruń, wybiera Ursusa

Komunikacja

Warszawa jak Toruń, wybiera Ursusa

Emilia Derewienko 22 września 2016

Warszawa. Co to jest 2G Bus&Coach, czyli kolejna wersja Solbusa

Komunikacja

Warszawa. Co to jest 2G Bus&Coach, czyli kolejna wersja Solbusa

Jakub Dybalski 02 sierpnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5