Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Od majówki motocykliści legalnie na wybranych buspasach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
27-04-2018
Ostatnia modyfikacja:
30-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Od majówki motocykliści legalnie na wybranych buspasach
fot. WU
Od początku maja motocykliści będą mogli legalnie jeździć po buspasach w ciągu Trasy Łazienkowskiej i Radzymińskiej. – To okres testowy – chcemy przetestować dwa pełne sezony motocyklowe – do października 2019 r. – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Motocykliści od dawna walczyli o możliwość jazdy po stołecznych buspasach. Władze Warszawy przychyliły się do tych wniosków i od 1 maja ruch motocyklistów będzie dopuszczony w ciągu ul. Radzymińskiej i al. „Solidarności” (od Krynoliny do Rzeszotarskiej) oraz w ciągu Trasy Łazienkowskiej (od Alej Jerozolimskich po al. Stanów Zjednoczonych/ Ostrobramską). – Wpuszczamy motocykle na dwóch ciągach komunikacyjnych. Przygotowaliśmy nowa organizację ruchu, powiesiliśmy ponad 200 znaków. To okres testowy – chcemy przetestować dwa pełne sezony motocyklowe – do października 2019 r. – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Jeśli testy potwierdzą doświadczenia innych miast, motocykliści zostaną też dopuszczeni na innych buspasach. – Każde miasto ma swoją specyfikę, dlatego postanowiliśmy sami przetestować to rozwiązanie – mówi Kaznowska i przypomina, że w Warszawie w tej chwili jest 70 km buspasów. Prowadzone są też analizy w sprawie możliwości wytyczenia kolejnych.

– Korzystamy z doświadczeniach innych stolic. Wszędzie tam decyzję o dopuszczeniu motocyklistów poprzedzały testy – wskazuje Michał Domaradzki, wicedyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu. Jak dodał, pozytywne rekomendacje płynęły też z Gdańska, Krakowa, Bydgoszczy, Łodzi. – Chciałbym rozwiać pewne mity, jeżeli chodzi o zachowanie motocyklistów. W zeszłym roku było 115 wypadków z udziałem motocyklistów. Ci byli sprawcami jedynie 18%. Liczymy, że będziemy mogli po testach rozszerzyć to rozwiązanie na inne pasy – dodaje Domaradzki.

– Jesteśmy przekonani, że motocykliści będą poruszać się bezpiecznie, nie będą skakać między samochodami. Badania, które były przeprowadzane przez Politechnikę Warszawską, pokazują, że w szczycie większość motocykliści i tak poruszają się po buspasach. W dodatku stwarzali dużo mniej zagrożeń, niż gdy jeździli w tzw. międzypasach – wskazuje Paweł Szpala z Fundacji Jednym Śladem, która uczestniczyła w inicjatywie Motocykle na buspasy. – Zdajemy sobie sprawę, że to okres testowy. Dużo od nas zależy, czy inne buspasy zostaną otwarte. Musimy sobie jeszcze trochę na to zapracować – mówi Szpala.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Co z rowerami w autobusach? ZTM Warszawa: Pasażerowie mogą je przewozić

Prawo & Finanse

Co z rowerami w autobusach? ZTM Warszawa: Pasażerowie mogą je przewozić

Witold Urbanowicz 10 września 2022

Warszawa: Brakuje kierowców. Powrót komunikacji z wakacji w etapach

Komunikacja

Transport w Warszawie wchodzi w wakacyjny tryb

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa: Po pilotażu motocykle wjeżdżają na buspasy

Komunikacja

Warszawa: Po pilotażu motocykle wjeżdżają na buspasy

Redakcja 02 czerwca 2020

Warszawa: Od majówki motocykliści legalnie na wybranych buspasach

Przestrzeń

Gdańsk: Motocyklem po buspasie

Prawo & Finanse

Gdańsk: Motocyklem po buspasie

Witold Urbanowicz 07 października 2015

Pozostałe z wątku:

Co z rowerami w autobusach? ZTM Warszawa: Pasażerowie mogą je przewozić

Prawo & Finanse

Co z rowerami w autobusach? ZTM Warszawa: Pasażerowie mogą je przewozić

Witold Urbanowicz 10 września 2022

Warszawa: Brakuje kierowców. Powrót komunikacji z wakacji w etapach

Komunikacja

Transport w Warszawie wchodzi w wakacyjny tryb

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa: Po pilotażu motocykle wjeżdżają na buspasy

Komunikacja

Warszawa: Po pilotażu motocykle wjeżdżają na buspasy

Redakcja 02 czerwca 2020

Warszawa: Od majówki motocykliści legalnie na wybranych buspasach

Przestrzeń

Gdańsk: Motocyklem po buspasie

Prawo & Finanse

Gdańsk: Motocyklem po buspasie

Witold Urbanowicz 07 października 2015

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5