Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Obozowa (dalej) bez remontu. Będą za to azyle dla pieszych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-21 17:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Obozowa (dalej) bez remontu. Będą za to azyle dla pieszych
fot. ZDM Warszawa
Ulica Obozowa – pod względem bezpieczeństwa i wygody pieszych oraz pasażerów komunikacji tramwajowej – pozostawia wiele do życzenia. Na razie nie ma co liczyć na modernizację ulicy, którą skutecznie – kilka lat temu – blokowali radni dzielnicowi. W ramach poprawy bezpieczeństwa na pięciu najbardziej niebezpiecznych przejściach pojawią się azyle. Jako rozwiązanie doraźne, które jednak ma szansę długo funkcjonować.

Na ul. Obozowej torowisko poprowadzone jest środkiem, a z tramwaju w wielu miejscach wysiada się na jezdnię. Na większości ulicy nie ma wyznaczonych pasów ruchu, a szerokość jezdni skłania wielu kierowców do wyprzedzania. Przejście przez ulicę – dwie jezdnie i torowisko – stanowi w takich warunkach wyzwanie. Kierowcy nie zawsze też ustępują pierwszeństwa pasażerów opuszczającym tramwaje.

Już kilka lat temu – w 2014 r. – prezentowany był projekt przebudowy ulicy. „Inwestycja Tramwajów Warszawskich budziła duże kontrowersje w ówczesnej radzie dzielnicy Wola i nie została zrealizowana. Obecnie nie ma takiej możliwości chociażby ze względu na inne znaczne utrudnienia w ruchu w tym rejonie, czyli budowę II linii metra, a wcześniej również modernizację kolejowej linii obwodowej” – przypomina Zarząd Dróg Miejskich. Obecnie przebudowa ulicy i trasy tramwajowe planowana jest „po 2024 r." – jeśli oczywiście znajdą się środki.

ZDM przygotował projekt „doraźnej” poprawy bezpieczeństwa. Obejmie on wszystkie pięć przejść bez sygnalizacji pomiędzy Księcia Janusza a al. Prymasa Tysiąclecia: przy przystanku Dalibora (2 przejścia) i Magistracka (2 przejścia) oraz przy ul. Majakowskiego. Każde z przejść otrzyma po dwie wysepki, które będą oddzielać torowisko od jezdni. Dzięki temu pieszy będzie mógł pokonywać przejście na raty, a samo przejście będzie krótsze. Ponadto przed przystankami pojawią się progi zwalniające. Azyle mają się pojawić w ciągu 2-3 miesięcy.

Przy okazji ZDM poprawi bezpieczeństwo na przejściu przez ul. Ciołka u zbiegu z Obozową. Zamiast trzeciego pasa pojawić ma się tam wysepka dzieląca kierunki ruchu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Remont tramwaju na Obozowej w cieniu kolei

Przestrzeń

Warszawa: Remont tramwaju na Obozowej w cieniu kolei

Witold Urbanowicz 20 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5