Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Warszawa: Niebawem nowy buspas na Dolinie Służewieckiej i al. Sikorskiego

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-12-28 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Niebawem nowy buspas na Dolinie Służewieckiej i al. Sikorskiego
fot. UM Warszawa
Ponad 2 km nowego pasa dla autobusów powstanie już niebawem na ul. Dolina Służewiecka i al. gen. Sikorskiego. Jest to możliwe dzięki otwarciu tunelu trasy S2, który przejął znaczną część samochodów z tego ciągu ulic.

Dolina Służewiecka i al. Sikorskiego to część ważnej trasy międzydzielnicowej, łączącej wschodnią i zachodnią część Warszawy. Tędy prowadzi też jedno z głównych połączeń drogowych Mokotowa, Ursynowa i Wilanowa. W efekcie ciąg też był bardzo mocno obciążony ruchem samochodowym, zwłaszcza w godzinach szczytu.

Nowy pas dla autobusów

W zatorach tkwili tu nie tylko kierowcy aut, ale też pasażerowie licznych linii autobusowych. W godzinach szczytu w Doliną Służewiecką, w jednym kierunku, jedzie ponad 40 autobusów ośmiu linii na godzinę (z przystanku przy ulicy Nowoursynowskiej 18-metrowe przegubowce wyruszają co ok. 1,5 minuty), które przewożą kilkanaście tysięcy osób dziennie. Niestety, z powodu trudności z przejazdem opóźniają się. Rano opóźnienia względem rozkładu wynoszą 3-4 minuty, znacznie gorzej jest w godzinach popołudniowego szczytu, gdy opóźnienia sięgają aż 6-10 minut. Teraz – po wytyczeniu pasa dla autobusów – to się wreszcie zmieni.

Dużą ulgę użytkownikom tej trasy przyniosło otwarcie ostatniego odcinka trasy S2 wraz z tunelem na Ursynowie. Tunel przejął ruch tranzytowy, kierowany dotychczas ciągiem drogi krajowej nr 2 właśnie przez Dolinę Służewiecką. Nowa obwodnica to również najszybsze połączenie Ursynowa, Mokotowa i całej zachodniej części Warszawy z Wilanowem i Wawrem. Od pierwszego dnia korzysta z niego kilkadziesiąt tysięcy aut na dobę. Dzięki temu, liczba samochodów w Dolinie Służewieckiej znacznie spadła.

Dlatego zgodnie z wcześniejszymi obietnicami miasto wykorzysta tę okazję, by ułatwić przejazd tym ciągiem pasażerom komunikacji miejskiej. Nowy buspas powstanie na odcinku od skrzyżowania z ul. Nowoursynowską do ul. Jana III Sobieskiego. Zostanie namalowany w ciągu najbliższych tygodni, w miarę warunków pogodowych.

Nowe przystanki i przejazdy dla rowerzystów

W styczniu w al. gen. Sikorskiego zostaną też uruchomione dwa nowe przystanki „na żądanie” dla linii 166 i 195. Przystanek w kierunku al. Wilanowskiej, nazwany Bergamotki 01, będzie przed skrzyżowaniem z ulicą Bergamotki. Przystanek w drugą stronę, w kierunku ulicy Jana III Sobieskiego, Bergamotki 02, będzie za skrzyżowaniem z ulicą św. Bonifacego.

Przy okazji wprowadzania udogodnień dla pasażerów, poprawią się warunki dla rowerzystów. Na skrzyżowaniu z ul. Nowoursynowską powstaną dwa brakujące przejazdy dla rowerów. Kolejne powstaną u zbiegu z al. Wilanowską, wymaga to jednak nieco większego zakresu robót i zostaną wykonane wiosną.

Nowe sygnalizacje na trasie awaryjnej dla tunelu


Kilka zmian czeka również drogi na Ursynowie. Zgodnie z ustaleniami między GDDKiA a miastem, ciąg ulic Rosoła – I. Gandhi ma stanowić awaryjny objazd w przypadku zamknięcia ruchu w tunelu. Dlatego GDDKiA zobowiązała się dostosować go do pełnienia takiej funkcji. Na dwóch przejściach dla pieszych przez ul. I. Gandhi (przy szkole przy ul. Hirszfelda i przy przedszkolu przy ul. Teligi) pojawi się sygnalizacja świetlna. U zbiegu ul. J. Rosoła i I. Gandhi powstaną dodatkowe pasy ruchu wydzielone do skrętu z południa na zachód i odwrotnie. Prace te zostaną wykonane w najbliższych miesiącach. Do ich zakończenia ciąg ulic nie może służyć jako oficjalny objazd dla tunelu.

Przy sprzyjającej pogodzie zaplanowana jest również budowa drogi dla rowerów na ul. Płaskowickiej, na odcinku od ul. rtm. W. Pileckiego do al. KEN. W drugim etapie trasa rowerowa wydłuży się do ul. Cynamonowej i połączy z nową drogą dla rowerów wybudowaną wraz z tunelem trasy S2.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Buspas zniknie z ul. Bitwy Warszawskiej 1920?

Komunikacja

Warszawa. Buspas zniknie z ul. Bitwy Warszawskiej 1920?

Jakub Rösler 24 listopada 2021

Most Poniatowskiego. Są efekty fotoradarów i plan kolejnych zmian

Przestrzeń

Most Poniatowskiego. Są efekty fotoradarów i plan kolejnych zmian

Jakub Rösler 04 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5