Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Prawo & Finanse

Warszawa nie wyklucza podwyżek taryfy i rezygnacji z biletów 20-min.

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-12-14 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa nie wyklucza podwyżek taryfy i rezygnacji z biletów 20-min.
fot. ZTM Warszawa
Warszawa, podobnie jak inne samorządy, stoi w obliczu trudnej sytuacji budżetowej, a także lawinowo rosnących kosztów. Władze stolicy nie wykluczają zmian w taryfie biletowej, w tym dot. ważności biletów 20-minutowych.

W Warszawie trwają teraz prace nad nowym budżetem na 2022 r. – Sytuacja jest bardzo trudna. Warszawa straciła już ponad miliard złotych. Polski Ład dalej drenuje budżety samorządów. W jego wyniku stolica straci 1,5 mld zł. Rekompensaty przewidziane przez rząd nie wyrównują tej różnicy. W latach kolejnych ubytki będą jeszcze większe, gdyż rządzący przewidują zmniejszenie rekompensat – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. – Po raz pierwszy w historii projekt budżetu miasta po stronie dochodów, jak i wydatków będzie niższy niż w roku poprzednim – wskazuje Dorota Lutomirska, przewodnicząca komisji budżetowej w Radzie Miasta.

Do tego dochodzą rosnące koszty prądu, gazu, paliwa czy materiałów budowlanych. Wzrost cen prądu w ramach Warszawskiej Grupy Zakupowej, obejmującej Tramwaje Warszawskie, wynosi 60%. Metro, jak wylicza prezydent Trzaskowski, zapłaci w przyszłym roku za energię o 86% więcej. To przekłada się na koszty funkcjonowania komunikacji, z której wciąż – z powodu pandemii – korzysta nieco mniej pasażerów. – Przed pandemią koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej pokrywaliśmy w 2/3 z budżetów, a w 1/3 z biletów. Dzisiaj mamy 21% z biletów, a 79% z budżetu – wskazuje Rafał Trzaskowski.

Wiele miast, jak i przewoźników kolejowych zdecydowało się już na podwyżki cen biletów. Nie wyklucza tego też Warszawa. – Dyskutujemy o tym. Kiedyś, gdybyśmy powiedzieli, że chcemy podnieść ceny o poziom inflacji, to spotkałoby się to z dużym zrozumieniem. Dzisiaj jednak inflacja to 8%. Widać, jak rosną koszty energii, paliwa – mówi Trzaskowski.

Temat będzie omawiany z radnymi. – Na pewno będziemy starali się chronić tych pasażerów, którzy mają bilety 30- i 90-dniowe – podkreśla Trzaskowski. Zmiany mogą dotyczyć okresu ważności niektórych biletów. – Zastanawiamy się nad zmianą taryfy biletowej. Przy oddawaniu kolejnych stacji metra w przyszłym roku być może zasadność biletu 20-minutowego będzie mniejsza – mówi prezydent. Wraz z wydłużeniem czasu ważności tego biletu miałaby też zmienić się jego cena.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
To już pewne. Bilety kolejowe na Pomorzu zdrożeją

Prawo & Finanse

To już pewne. Bilety kolejowe na Pomorzu zdrożeją

Jakub Madrjas 03 grudnia 2021

Bydgoszcz podniesie ceny biletów przez drogi prąd i Polski Ład

Prawo & Finanse

Bydgoszcz podniesie ceny biletów przez drogi prąd i Polski Ład

Redakcja 19 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5