Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Na II linii metra ścieżki dla niewidomych w posadzkach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa. Na II linii metra ścieżki dla niewidomych w posadzkach
fot. UM Warszawa
Na odcinku wschodnim budowy II linii metra zakończyła się budowa tuneli, trwają zaawansowane prace na stacjach, na których ścieżki prowadzące dla niewidomych ukształtowane będą bezpośrednio w płytach posadzkowych.

Na wszystkich stacjach rozbudowywanej II linii metra wykonawcy zaplanowali kształtowanie ścieżek prowadzących dla osób niewidzących w odlewach prefabrykowanych zamontowanych bezpośrednio w posadzkach. Materiał, z którego wykonane zostaną płyty posiada wymaganą przez prawo aprobatę techniczną. Takie rozwiązanie zostało wskazane przez firmy realizujące budowę w projektach wykonawczych inwestycji. Wcześniej na I linii i centralnym odcinku II linii metra zastosowano listwy ze stali nierdzewnej, również posiadającej niezbędną aprobatę techniczną.

Na przyszłej stacji Szwedzka rozpoczęło się murowanie ścian pomieszczeń wewnętrznych. Betonowe konstrukcje wejść do stacji, schody, ściany powstają na stacji Targówek. Prace murarskie i tynkarskie prowadzone są także na Trockiej.

Na odcinku zachodnim, na stacji Księcia Janusza, opuszczono już tarczę drążącą TBM do komory startowej skąd rozpocznie budowę tunelu w stronę Ronda Daszyńskiego. Trwa montaż tej potężnej maszyny. W części gdzie w przyszłości będą tory odstawcze trwa budowa ścian i wykopywanie gruntu. Tymczasem na stacji Młynów trwają roboty (wykopy i betonowanie stropów) na drugim podziemnym poziomie stacji, gdzie dojdzie tarcza drążąca. Na przyszłej stacji Płocka zakończyła się natomiast budowa ścian, a budowlańcy rozpoczęli budowę stropu.

Próbny rozruch tarczy TBM Krystyna, która będzie drążyła tunel północny (czyli ten, w którym pociągi będą jeździły z Ronda Daszyńskiego w głąb Woli) planowany jest na 10 lutego, a rozpoczęcie jej pracy – 5 dni później. Na początku lutego rozpocznie się natomiast wkładanie do komory startowej elementów tarczy TBM Maria. Po zmontowaniu będzie ona drążyła tunel południowy (dla pociągów jadących z Księcia Janusza do Ronda Daszyńskiego).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5