Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Motorniczy twarzą kampanii wspierającej cudzoziemców

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-02-19 15:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Motorniczy twarzą kampanii wspierającej cudzoziemców
fot. UM
Dziś w Warszawie zainaugurowano kampanię społeczną, która ma być odpowiedzią na narastającą falę nieufności wobec cudzoziemców. W jej ramach w komunikacji miejskiej, w tym w metrze, wiszą kampanijne plakaty, a na monitorach będą prezentowane 30-sekundowe spoty. Na części plakatów znalazł się jeden z warszawskich motorniczych, który już musiał stawać w obronie zaatakowanych pasażerów.

– Nie ma zgody na podgrzewanie atmosfery strachu wobec uchodźców oraz akceptację aktów agresji, także wobec cudzoziemców mieszkających już w stolicy. Naszym obowiązkiem nie jest stawianie murów, tylko budowanie mostów. Mamy nadzieję, że kampania wzbudzi większą empatię i chęć włączenia się w pomoc najbardziej potrzebującym – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent stolicy, reklamując kampanię „Warszawiacy się nie boją”.

Jedną z twarzy kampanii jest Rafał, motorniczy warszawskich tramwajów, który w czasie swojej pracy stawał w obronie cudzoziemców zaatakowanych przez bandytów. Poza nim na plakatach znaleźli się Marta i Piotr, młodzi warszawscy przedsiębiorcy pracujący na co dzień we własnej stolarni, których córeczki chodzą z dziećmi imigranckimi do przedszkola; Natan, który ucząc się w Akademii Sztuk Pięknych, na co dzień obcuje z wieloma cudzoziemcami, a także Halina, uczestniczka Powstania Warszawskiego, dwukrotnie odznaczona Krzyżem Walecznych. Chodzi o to, by pokazać, że niechęć wobec uchodźców, o której coraz częściej słyszy się w mediach, nie jest zjawiskiem powszechnym.

Choć część lokalnych mediów już w zeszłym tygodniu zastanawiała się nad tym, czy taka kampania jest potrzebna (plakaty zawisły w metrze już kilka dni temu), to statystyki wskazują, że w Polsce zachodzi niepokojąca zmiana. Warszawski ratusz wyliczył zeszłoroczne przypadki ataków na cudzoziemców i okazuje się, że część z nich ma miejsce w komunikacji publicznej.

Tylko w zeszłym roku trzech mężczyzn zaczepiało i groziło Hindusce w autobusie linii N44, 23-letni student z Indii został pobity w autobusie w Wawrze, a mężczyzna greckiego pochodzenia został zaatakowany w autobusie linii 109.

Jeszcze bardziej niepokojąco wyglądają statystyki, które przy okazji dzisiejszego startu kampanii przypomnieli urzędnicy ratusza. Jeszcze w połowie 2014 roku, kiedy Polacy po raz pierwszy usłyszeli o potrzebie udzielenia pomocy uchodźcom, w sondażu CBOS, aż 72 proc. osób zadeklarowało poparcie dla przyjmowania uchodźców z krajów objętych konfliktami zbrojnymi. W lutym 2016 r. już tylko 39 proc. zgłaszało chęć takiej pomocy, a w 2017 r. już tylko 27 proc.

Niechęć Polaków wobec „innych” utożsamiana jest dziś przede wszystkim z muzułmańskimi uchodźcami. Ponad połowa badanych przyznała się do „islamofobii” i do „strachu przed terroryzmem”. Warto podkreślić, że muzułmanie stanowią dziś minimalną część polskiego społeczeństwa (szacunkowo od 5 do 10 tys. osób), a 78 proc. badanych wskazało, że nie zna żadnego muzułmanina.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Melbourne. Szybsze tramwaje, więcej wypadków?

Komunikacja

Melbourne. Szybsze tramwaje, więcej wypadków?

Jakub Dybalski 22 stycznia 2018

USA. Czy transport publiczny jest odporny na hakerów?

Komunikacja

USA. Czy transport publiczny jest odporny na hakerów?

Jakub Dybalski 29 listopada 2017

Melbourne. Tramwajowy trener personalny

Komunikacja

Melbourne. Tramwajowy trener personalny

Jakub Dybalski 22 listopada 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5