Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Most Średnicowy bez kładki pieszej i rowerowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-04-2021
Ostatnia modyfikacja:
01-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Most Średnicowy bez kładki pieszej i rowerowej
fot. Izabela Miernikiewicz / PKP PLK
Władze Warszawy i przedstawiciele spółek kolejowych, w tym PKP PLK i XCity Investment, prowadzą już dalsze uzgodnienia związane z przebudową linii średnicowej. Wiadomo już, że wzdłuż nowego Mostu Średnicowego nie powstanie pomost pieszo-rowerowy, jak proponowała strona kolejowa. Miasto nie ma środków, by partycypować w inwestycji.

Jak już pisaliśmy, w ostatnich latach rozmowy między Warszawą a PKP PLK poświęcone przebudowie linii średnicowej i inwestycjom na styku miasto – kolej toczyły się niemrawo. Brakowało decyzji i działań po stronie miasta. Po przetasowaniach w Ratuszu sprawy jednak przyspieszyły. – Rozmowy pod moim kierownictwem, na prośbę prezydenta Rafała Trzaskowskiego, są prowadzone od listopada z PKP PLK. Rozmawiamy też ze spółką XCity na temat zagospodarowania odcinka od ronda Dmowskiego do Dworca Centralnego. Mamy ustalone priorytety, rozmawiamy o obszarach problemowych – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Kolejna tura rozmów odbyła się w środę 7 kwietnia, a następna zaplanowana jest pod koniec miesiąca.

Przy okazji modernizacji linii średnicowej, która wymusi rozkopanie Alej Jerozolimskich, przebudowane zostanie rondo Dmowskiego. Przyjmie ono prawdopodobnie formę zwykłego skrzyżowania, z pasami dla pieszych wytyczonymi bliżej środka skrzyżowania. Dlatego też drzewa, planowanej w ramach wcześniejszej przebudowy ronda, na którą rozpisano właśnie przetarg, zostaną zasadzone w misach, by można było je potem, w czasie przebudowy średnicy, łatwo przesadzić.  

Nie umarł temat budowy przejazdu pod torami w rejonie Warszawy Wschodniej w ramach Trasy Tysiąclecia. Brak deklaracji ze strony miasta groził nieuwzględnieniem w planach przebudowy torów przyszłej drogi. – Mamy dzisiaj przygotowane wariantowe koncepcje na temat tego, w jakim układzie to połączenie powinno funkcjonować, zwłaszcza na odcinku między Grochowską a Kijowską. Będą one przedstawione do decyzji prezydenta Rafała Trzaskowskiego. Musieliśmy odsunąć w czasie decyzję z uwagi na chorobę pana prezydenta – mówi Olszewski.

Wiadomo już, że nie zostanie zrealizowany inny element koncepcji. PKP PLK wybuduje zupełnie nowy most na Wiśle, który zastąpi obecną przeprawę. Kratownicowa konstrukcja zostanie zastąpiona przęsłami z łukami. Kolej proponowała, by wzdłuż nowego mostu wybudować przejście pieszo-rowerowe. – Budowa takiej trasy musiałaby się wiązać z pełnym poniesieniem kosztów przez miasto. Część wzdłuż mostu budowalibyśmy razem z kolejarzami, ale już realizacja fragmentu od przyczółków z wprowadzeniem w układ drogowy leżałaby po naszej stronie. To ogromne środki. Z uwagi na przebieg tej trasy, która zaczynałaby się w okolicach mostu Świętokrzyskiego i kończyła się na wysokości mostu Poniatowskiego, zrezygnowaliśmy z tej koncepcji – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5