Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Milion zł na wejściówki do metra. ZTM je bardziej ukryje

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Milion zł na wejściówki do metra. ZTM je bardziej ukryje
fot. WU
Spore poruszenie wywołała informacja o rosnącym koszcie druku bezpłatnych wejściówek do metra. Te często leżą porozrzucane na antresolach, podważając sens instalowania bramek. Zarząd Transportu Miejskiego szuka rozwiązania dla problemu wejściówek – na razie podajniki z żółtymi kartonikami są przenoszone w mniej oczywiste miejsca.

Sprawa wejściówek wypłynęła kilka dni temu od wpisu Macieja Antosiuka, radnego dzielnicy Ursynów. W oparciu o informacje uzyskane do ZTM-u napisał, że od stycznia do kwietnia 2019 r. zużyto ponad 5,2 mln bezpłatnych wejściówek, umożliwiających otwarcie bramki biletowej. Biorąc pod uwagę, że koszt druku jednego kartonika z paskiem magnetycznym to 8 groszy, to na same wejściówki w tym okresie wydano ponad 400 tys. zł. To spory wzrost względem zeszłego roku, kiedy łącznie zużyto 8,5 mln wejściówek. W sumie więc w ciągu niespełna półtora roku wydano milion złotych na same wejściówki.

– Skąd ten nagły wzrost? Sami się nad tym zastanawiamy. To nie jest też tak, że liczba pobranych wejściówek odpowiada liczbie zużytych kartoników. Wielokrotnie widziałem, że ludzie biorą je całymi garściami – mówi Tomasz Kunert, rzecznik prasowy warszawskiego ZTM. Jak podkreśla, kartoniki są wielokrotnego użytku – wystarczy więc zachować wejściówkę na następny raz.

Często wejściówki leżą porozrzucane wokół bramek. Pasażerowie, którym najczęściej nie chce wyjmować się biletu, pobierają wejściówkę, przechodzą przez bramkę i pozostawiają ją na bramce dla ewentualnych innych pasażerów. Przez podmuchy wiatru, spowodowane ruchem pociągów, kartoniki lądują na posadzce.

ZTM na razie nie planuje likwidacji wejściówek. – Musimy uprawnionym osobom, które nie mają biletu (np. mogących podróżować bezpłatnie), umożliwić wejście do metra. Grupa osób, do których skierowane są wejściówki, jest mała, dlatego też zastanawiamy się nad rozwiązaniem – mówi Kunert. Jak dodaje, niedługo nie będzie problemu z wchodzeniem do metra z biletem z kodem QR – na nowych stacjach II linii są już bramki umożliwiające jego czytanie, na stacjach I linii zainstalowano po dwie takie bramki, a w przyszłości bramki z dodatkową funkcjonalnością mają pojawić się na centralnym odcinku II linii.

Na razie jednak ZTM postanowił „ukryć” pojemniki z wejściówkami i usunąć je z bezpośredniej okolicy bramek. – Dyspensery były blisko bramek i biletomatów. Często tłoczyli się przy nich pasażerowie, utrudniając swobodny przepływ podróżnych w strefie bramek – mówi Tomasz Kunert.

Teraz podajniki są przenoszone w mniej widoczne miejsca, za kolumnami, szybami windowymi – w oddaleniu od bramek. Być może dzięki temu też u części podróżnych, posiadających ważny bilet, zniknie odruch brania wejściówek do otwarcia bramek.

Otwarte pozostaje pytanie o celowość funkcjonowania bramek biletowych, na których utrzymanie, modernizację i rozbudowę również łożone są miliony. Obecne bramki nie spełniają swojej podstawowej roli, jaką jest powstrzymywanie osób bez biletów – tym bardziej jeśli obok udostępnia się bezpłatne wejściówki, które może pobrać każdy, nie wspominając o nagminnie otwieranych przejściach awaryjnych, windach znajdujących się poza strefą biletową czy też łatwością ominięcia kołowrotków.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Przemysław Farsewicz 06 czerwca 2025

Warszawa: Plac Centralny – zielona przestrzeń w sercu miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój wybiera elektrobusy od Solarisa

Przemysław Farsewicz 06 czerwca 2025

Warszawa: Plac Centralny – zielona przestrzeń w sercu miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij