Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Metrostav zakończył poszerzanie mostu Grota-Roweckiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Metrostav zakończył poszerzanie mostu Grota-Roweckiego
fot. Metrostav
Ostatni wspornik na moście Grota-Roweckiego w Warszawie został już zamontowany. Był to ostatni element konstrukcji poszerzającej. Teraz przeprawa mostowa jest szersza o około 10 m niż była przed rozpoczęciem remontu. Aktualnie ma 46 m szerokości.

Po zakończeniu wszystkich prac do dyspozycji kierowców będzie po pięć pasów ruchu na każdej nitce mostu. Po północnej stronie obiektu wybudowana zostanie ścieżka rowerowa, a po południowej chodnik dla pieszych.

W celu poszerzenia mostu, wykorzystano po 52 elementy z każdej strony obu nitek. Waga każdego z nich to od 9 do 15 ton, a łącznie zużyto około 3 450 ton stali. – Zakończenie montażu wsporników mostowych umożliwi wykonanie kolejno izolacji mostu, następnie warstw nawierzchni i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – mówi Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Warszawie.


Większy widok mapy

Najważniejsze prace związane z remontem to poszerzenie jezdni głównych, połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK w zespoły węzłów: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni zbiorczo-rozprowadzających, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Do rozebrania i zbudowania od nowa są 32 obiekty. Remontowanych i przebudowywanych będzie 27 obiektów, w tym most Grota-Roweckiego.

Do zakończenia prac na Trasie Armii Krajowej pozostało już siedem miesięcy. Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy, jest zadowolony z postępu prac na południowej nitce trasy oraz z płynności ruchu drogowego, który można obserwować na nitce północnej.

Metrostav rozpoczął prace w lipcu 2013 r. i zakończy je w październiku 2015 r. Wartość kontraktu realizowanego w formule „projektuj i zbuduj” to 796,3 mln zł. Zamówienie uzyskało dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Korki na moście "Grota". Tyle samo pasów, co przed otwarciem

Komunikacja

Warszawa: Korki na moście "Grota". Tyle samo pasów, co przed otwarciem

Robert Grzędowski 17 września 2015

Można wygrać fragment Mostu Grota-Roweckiego

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Korki na moście "Grota". Tyle samo pasów, co przed otwarciem

Komunikacja

Warszawa: Korki na moście "Grota". Tyle samo pasów, co przed otwarciem

Robert Grzędowski 17 września 2015

Można wygrać fragment Mostu Grota-Roweckiego

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5