Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa. Metro tańsze o pół miliarda, a może więcej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa. Metro tańsze o pół miliarda, a może więcej
fot.
Według Gazety Stołecznej warszawski ratusz wciąż chciałby zakończyć budowę całości II linii metra wcześniej niż planowano. Wskazywane przez urzędników daty to 2022 lub 2023 r. Żeby jednak zachodni odcinek dociągnąć od razu aż do stacji technicznej na Morach potrzeba 1,7 mld zł. Na razie w ratuszu znaleziono 0,5 mld.

Budowa wschodniego odcinka już się rozpoczęła. Astaldi porządkuje teren pod trzy kolejne stacje, do Trockiej, które mają być gotowe do 2019 r. Następne trzy lata ma zająć budowa ostatnich trzech, dochodzących aż do Bródna.

Z zachodnim odcinkiem jest trudniej. Trzy stacje, aż do Księcia Janusza ma, również do 2019 r., zbudować Gulermak. Tu jednak wciąż nie ma wszystkich pozwoleń, a miejscy urzędnicy zmagają się z protestami części mieszkańców, którzy budowę traktują jako zagrożenie dla ich budynków. Dwie kolejne stacje w kierunku zachodnim miałyby powstać do 2022 r. a trzy ostatnie później. Miasto chce jednak zbudować wszystkie pięć ostatnich razem ze stacją techniczną na Morach za jednym zamachem. Chodzi właśnie o Mory, które odciążyłyby stację techniczną na Kabatach.

Na to jednak potrzeba pieniędzy, których póki co nie ma. Choć powoli się znajdują ale, jak pisze Gazeta Stołeczna powołując się na wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza, kosztem oszczędności w projektach na najbardziej na zachód wysunięte stacje. Chodzi o bardzo oszczędny wystrój i oszczędności techniczne, m.in. ogrzewanie z sieci miejskiej, wspólne zasilanie energetyczne z bazą w Morach, czy mniejsze szyby ewakuacyjne. Same Mory również miałyby być nieco tańsze, dzięki rezygnacji z okrężnego toru do zawracania pociągów. W sumie z tych cięć uzbierało się ok. 0,5 mld zł.

To już coś tym bardziej że w ratuszu, w setkach milionów złotych, a niektórzy nawet w sumie miliarda złotych, widzą oszczędność po rozstrzygnięciu przetargów na budowane do 2019 r. sześć stacji. W sumie miasto zapłaci za to 2,2 mld zł, choć centralny odcinek II linii metra (który jednak musiał być przeprowadzony pod Wisłą) kosztował dwukrotnie więcej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5