Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Metro kosztem tramwajów?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2013-09-23 13:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Metro kosztem tramwajów?
fot. WU
Warszawa blado wypada na tle innych miast, jeżeli chodzi o rozwój infrastruktury tramwajowej. Czy budowa II linii metra, realizowana za ogromne pieniądze, odbywa się kosztem tramwajów?

Władze miasta przekonują, że nie można porównywać Warszawy z innymi miastami w Polsce. -Pamiętajmy, że ani w Poznaniu, ani w żadnych innych miastach nie ma metra i na razie nie szykuje się, żeby miało było. I metro, i tramwaje to są szyny, czyli najbardziej ekologiczny i najlepszy transport, finansowany z programu Infrastruktura i Środowisko - podkreśla Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta.

Budowa metra jest największą samorządową inwestycją, zgodnie popieraną przez lokalnych polityków i kolejnych włodarzy. - Najważniejsze jest dla nas metro. Po prostu tego oczekują mieszkańcy. To wynika od wielu lat z barometru [lokalnych badań społecznych - red.] - mówi Gronkiewicz-Waltz, która przywołuje także miastotwórczą rolę metra i zwiększone zainteresowanie Pragą po rozpoczęciu budowy II linii. - Musimy konsekwentnie budować metro. Od tego zależy rozwój Warszawy - podkreśla prezydent.

Hanna Gronkiewicz-Waltz jednocześnie przekonuje, że miasto nie rezygnuje z rozwoju komunikacji tramwajowej. - Nie mamy zamiaru zaniechania jakiejś linii. Mam nadzieję, że wybudujemy te trasy, które zapowiadaliśmy - mówi Gronkiewicz-Waltz. Od wielu lat nie udaje się jednak wbić łopaty na budowie tras na Tarchomin i wzdłuż Powstańców Śląskich. Obie wstrzymywane były przez długi czas ze względów proceduralnych, o czym wielokrotnie pisaliśmy. Nie oznacza to jednak, że - Pamiętajmy jednak, że naszym głównym celem było przystosowanie taboru dla ludzi, żeby mogli wygodniej podróżować. Czyli wozy niskopodłogowe, z klimatyzacją. To jest dla nas priorytet - zaznacza prezydent. W trakcie realizacji jest kontrakt na dostawę 186 tramwajów, Warszawa czeka na dostawy pojazdów z kolejnych przetargów.

- Jeżeli chodzi o inne środki transportu, nie są one zaniedbywane - przekonuje Gronkiewicz-Waltz. Wspomina przy tym inwestycje drogowe - m.in. Marsa czy Łopuszańską. - W zależności od sytuacji, jak nie będzie kryzysu i wrócą dobre dochody, to będzie na pewno szereg innych inwestycji. Tym bardziej, że rząd wynegocjował bardzo dobry pakiet funduszy europejskich - zapowiada Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Przestrzeń

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Witold Urbanowicz 25 lipca 2014

Warszawa: Wreszcie ruszy budowa Powstańców Śląskich i Tarchomina?

Przestrzeń

Warszawa: Wreszcie ruszy budowa Powstańców Śląskich i Tarchomina?

Witold Urbanowicz 16 stycznia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5