Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Marszałkowska z drogą rowerową. Umowa podpisana

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
02-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Pełnomocnik Rowerowy / ZDM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Marszałkowska z drogą rowerową. Umowa podpisana
fot. ZDM Warszawa
Warszawski ZDM podpisał umowę na przebudowę zachodniej jezdni ulicy Marszałkowskiej między Świętokrzyską a rondem Dmowskiego. Powstanie tu dwukierunkowa droga rowerowa. Prace potrwają do lata.

Skrajny prawy pas ulicy Marszałkowskiej ma obecnie aż 6 metrów szerokości. Bez zmiany zasadniczego przekroju jezdni (trzy pasy) można z powodzeniem zarówno poszerzyć pas zieleni, jak i wyznaczyć nowe równoległe miejsca parkingowe. Co ważne, na całym odcinku wyremontowany zostanie też chodnik. Jak informuje miasto, w ramach osobnego zamówienia w koordynacji z budową drogi dla rowerów planowane są nasadzenia nowych drzew i krzewów po zachodniej stronie ulicy. Jesienią na odcinku od Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego posadzony zostanie nowy żywopłot (podobnie jak na ul. Świętokrzyskiej).

Najkorzystniejszą ofertę złożyła warszawska firma Adrog. Koszt prac to 2,6 mln złotych. Prace potrwają do lata.

Inwestycja jest elementem większej całości i kolejny krokiem w stronę budowy spójnej trasy rowerowej w centrum. Nowy fragment połączy się z istniejącymi trasami na odcinkach Królewska – Świętokrzyska i rondo Dmowskiego – plac Konstytucji.

Przedmiotem oddzielnego zamówienia będą pasy rowerowe w rejonie ronda Dmowskiego. W grudniu Rada Warszawy przyznała środki na dalsze prace projektowe. Mają one bazować na koncepcji „Zielonej Marszałkowskiej”, opracowanej przez Zarząd Zieleni i konsultowanej z mieszkańcami. Przewiduje ona więcej zieleni, w tym także między torowiskiem a jezdnią. Na całej długości ulicy ma powstać droga dla rowerów. Od ul. Królewskiej do pl. Bankowego zostanie ona wytyczona dzięki przeniesieniu parkowania na jezdnię. Dalej na północ rowerzyści przejadą przez pl. Bankowy i drogą rowerową wzdłuż ul. Andersa dojadą na Żoliborz.

Poprawi się też docelowo dostępność centrum. Oprócz zebr na wysokości ulic Nowogrodzkiej i Widok, które powstaną w ramach realizacji likwidacji barier architektonicznych przy rondzie Dmowskiego, planowane są również naziemne przejścia na wysokości ul. Złotej oraz na Osi Saskiej. W planach jest również budowa sygnalizacji świetlnej na niebezpiecznym przejściu dla pieszych przy Senatorskiej i przebudowa sygnalizacji u zbiegu z Królewską, gdzie często dochodziło do kolizji.

W ramach osobnego projektu trwają prace nad wytyczeniem trasy rowerowej na ul. Mickiewicza (pasy rowerowe). W ten sposób powstanie długi i spójny korytarz rowerowy północ-południe przez ścisłe centrum miasta.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5