Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa. MAN tańszy od Solarisa w przetargu na autobusy CNG

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2018-04-04 12:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. MAN tańszy od Solarisa w przetargu na autobusy CNG
fot. Adrian Grycuk - CC BY-SA 3.0
W Warszawie otwarto oferty w przetargu na dostawę 80 autobusów gazowych dla MZA. Tańszą ofertę o blisko 7 mln zł, złożył MAN. To jeden z większych kontraktów autobusowych w tym roku.

Zamówienie Miejskich Zakładów Autobusowych obejmuje dostawę 80 autobusów zasilanych gazem ziemnym CNG (50 przegubowych i 30 o długości 12 metrów). Równolegle prowadzone jest postępowanie na dziesięcioletnie dostawy gazu wraz z zapewnieniem infrastruktury do tankowania. To największa inwestycja w tabor niskoemisyjny w historii miejskiej spółki.

Oferty w przetargu złożyli MAN Bus & Truck Sp. z o.o. (133 311 000,00 zł) oraz Solaris Bus & Coach – (140 053 433,40 zł).

Oferty będą teraz badane pod kątem spełniania założeń zamawiającego i oceniane. Nie wygląda jednak na to, by Solaris mógł nadrobić stratę. Kryterium ceny decyduje o wyborze oferty aż w 85 proc. Wśród kryteriów technicznych znajduje się m.in. kwestia unifikacji silnika, na czym MAN jeszcze powiększy swoją przewagę. Większość kryteriów technicznych (w sumie 6 proc. punktów) i ekologicznych (9 proc. punktów) jest zresztą skonstruowanych tak, że obaj oferenci mogą je spełnić i obaj zdobyć za nie punkty.

Po rozstrzygnięciu postępowania i podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 40 tygodni na rozpoczęcie dostaw pojazdów (jednak nie wcześniej niż w 13. tygodniu 2019 r.).

W tej chwili Miejskie Zakłady Autobusowe dysponują 60 autobusami nisko lub bezemisyjnymi (20 pojazdów elektrycznych, 35 gazowych LNG i 5 hybryd), a na koniec roku 2020 ich liczba wzrośnie już do ponad 300.

Nie tylko dzięki MZA w Warszawie pojawią się nowe autobusy na gaz. Na rozstrzygnięcie czeka rozpisany przez ZTM przetarg dla prywatnych przewoźników na ośmioletnią obsługę linii 50 autobusami przegubowymi z takim napędem. Najprawdopodobniej wygra go Arriva, która zaproponowała swoją usługę najtaniej. Co ciekawe wszyscy czterej oferenci w tym przetargu zaproponowali do realizacji usługi autobusy MAN–a. Żaden nie zaoferował pojazdów Solarisa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Prezes Mobilisu: Elektryki – miejskie, gazowce – prywatne

Komunikacja

Prezes Mobilisu: Elektryki – miejskie, gazowce – prywatne

Jakub Dybalski 23 marca 2018

PSPA: Polskę czeka autobusowa rewolucja

Komunikacja

PSPA: Polskę czeka autobusowa rewolucja

jd/inf. pras. 21 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5