Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Mała linia obwodowa zorientowana na pasażera

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-05-12 09:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Mała linia obwodowa zorientowana na pasażera
fot. WU
PKP PLK chcą w tym roku ogłosić przetarg na modernizację „małej” linii obwodowej z Warszawy Zachodniej do Warszawy Gdańskiej. – Najważniejsze dla nas w tym przypadku jest poprawienie jakości obsługi podróżnych – mówi Maciej Kaczorek, szef Działu Planowania Strategicznego w PKP PLK.

PKP PLK w ramach przygotowania do wielkiej przebudowy WWK zamierzają w tym roku ogłosić przetarg na modernizację „małej” linii obwodowej (nr 20), łączącej Warszawę Zachodnią z Warszawą Gdańską. – Mamy nadzieję, że nam się to uda. Cały czas projektujemy – mówi Maciej Kaczorek, szef Działu Planowania Strategicznego w PKP PLK.

Planowany jest m.in. nowy przystanek kolejowy przy Obozowej, a kolejny przy Powązkowskiej. Inwestycje obejmą też istniejącą infrastrukturę przystankową. – Najważniejsze dla nas w tym przypadku jest poprawienie jakości obsługi podróżnych. W tej chwili te perony ani nie są estetyczne, ani nie zapewniają dostępu dla osób o ograniczonej mobilności, więc to powinno się zmienić. Wszystkie rzeczy zorientowane na obsługę pasażera to jest priorytet dla nas – zapewnia Kaczorek.

Nie jest przewidziana zmiana układu peronów. – Na Kasprzaka peron wyspowy zostanie, bo taka jest konstrukcja wiaduktów, nie ma powodu, żeby to zmieniać. Natomiast na Kole są perony boczne – też nie ma powodu, żeby to zmieniać, biorąc pod uwagę to, że wiadukt w ramach poszerzania Górczewskiej został właściwie zbudowany od nowa, z zachowaniem tej historycznej środkowej podpory – wyjaśnia Maciej Kaczorek.

Na Kole poprawi się natomiast do dostęp do przystanku w związku z planowaną budową stacji II linii metra. – Perony są po stronie północnej, więc zejście jest tylko na stronę północną Górczewskiej. Założenie jest takie, żeby wprowadzić możliwość przejścia wzdłuż torów nad Górczewską i zejścia po stronie południowej, co zapewni np. dostęp do przystanku autobusowego z kierunku Bemowa. Rozważamy też jakieś formy zadaszenia – mówi szef Działu Planowania Strategicznego w PKP PLK.

Inwestycje mają też poprawić niezawodność infrastruktury. – Gdy podniesiemy prędkość do ok. 60 km/h, to poprawi się czas przejazdu, ale drastycznego jego skrócenia nie będzie, bo tam co chwilę jest przystanek. W dodatku od Warszawy Zachodniej jest wejście bardzo ciasnym łukiem aż do Kasprzaka – mówi Kaczorek.

Na linii jest też zainstalowana SBL-ka, która umożliwia kursowanie pociągów w mniejszych odstępach. – SBL-ka jest dosyć gęsta na tym odcinku. Będziemy robić jeszcze model eksploatacyjny dla WWK, który nam powie, czy rozwiązania są dobre – czy trzeba coś może zagęścić, albo przesunąć sygnalizator – dodaje Kaczorek.

W przyszłości wzrośnie znaczenie małej linii obwodowej – nie tylko w czasie remontu linii średnicowej. ZTM planuje tędy puścić nową linię SKM z Piaseczna, przez Warszawę Gdańską do Wieliszewa. Warunkiem są wybudowanie infrastruktury do zawracania w Piasecznie oraz w miarę bezkolizyjne połączenie linii 8 (radomskiej) i 20 (obwodowej).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Zwiększy się rola linii obwodowych i radomskiej

Przestrzeń

Warszawa: Zwiększy się rola linii obwodowych i radomskiej

Witold Urbanowicz 05 lutego 2015

Warszawski ZTM rozmawia z samorządami o kolei

Prawo & Finanse

Warszawski ZTM rozmawia z samorządami o kolei

Witold Urbanowicz 28 stycznia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5