Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa ma już system rowerowy IV generacji. Prywatny

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2016-06-28 09:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa ma już system rowerowy IV generacji. Prywatny
fot. BikeSmart
Warszawa ma już system rowerowy IV generacji. Prywatny
Warszawa ma już system rowerowy IV generacji. Prywatny
Warszawa ma już system rowerowy IV generacji. Prywatny
W Business Garden przy warszawskiej ulicy Żwirki i Wigury od kwietnia działa system 25 rowerów. Małą wypożyczalnię wyróżnia to, że to bike–sharing IV generacji o którym na razie myślą Gdańsk i Kraków.

Według zarządcy systemu, firmy BikeSmart, od 1 kwietnia rowery wypożyczano już ok. tysiąc razy. Pracownicy kompleksu biurowego mogą z nich korzystać bezpłatnie do 72 godzin. Rowery będą dostępne do końca września, a BikeSmart zastanawia się nad kilkoma innymi lokalizacjami.

Podstawą systemu jest zabezpieczenie rowerowe, tak zwany “U-lock”, którym można bezpiecznie przypiąć rower za ramę. Zamek posiada wbudowane urządzenie z nadajnikiem Bluetooth. Aby go odblokować, należy ściągnąć specjalną aplikację mobilną, połączyć się z urządzeniem i w kilka sekund rower jest nasz. Oprogramowanie umożliwia zlokalizowanie dostępnych rowerów na mapie miasta. W przeciwieństwie do innych systemów rowerów publicznych, to rozwiązanie nie wymaga dedykowanych miejsc parkingowych na terenie miasta. Dzięki GPS–owi operator systemu ma szczegółowe dane z każdej przejażdżki, takie jak lokalizacja, czy ilość przejechanych kilometrów.

BikeSmart nazywa swój system „rowerami służbowymi”. Z zasady są one przeznaczone dla biurowców, hoteli, czy zarządców nieruchomości.

System bike–sharingowy IV generacji polega na sieci rowerów bez konieczności montowania stacji. Na razie, żaden z miejskich systemów tego poziomu zaawansowania nie osiągnął. Gdańsk myśli o jego wprowadzeniu za dwa–trzy lata. Rowery będą wyposażone w mikrokomputery z GPS–em, dzięki którym będzie je można zlokalizować, a także wypożyczyć, za pośrednictwem smartfonowej aplikacji, a będzie go można zostawić gdziekolwiek.

– Będą dedykowane miejsca na te rowery i „miękko” będziemy zachęcać by zostawiać je właśnie na takich parkingach. To nie będą typowe stacje dokujące, tylko zwyczajne miejsca ze stojakami – tłumaczy Kitliński. – Ale co do zasady, będzie go można zostawić gdziekolwiek. Rower będzie miał elektrozamek i dopiero wypożyczenie przez aplikację spowoduje jego wypożyczenie – tłumaczy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Radom. Rower miejski w 2017 roku?

Komunikacja

Radom. Rower miejski w 2017 roku?

Rafał Stawecki 17 czerwca 2016

Kultura współdzielenia – szansa dla zabytkowych miast?

Felietony i komentarze

Kultura współdzielenia – szansa dla zabytkowych miast?

Łukasz Franek 07 czerwca 2016

Poznań. Więcej stacji roweru publicznego i nowe udogodnienia

Komunikacja

Poznań. Więcej stacji roweru publicznego i nowe udogodnienia

Rafał Stawecki 18 maja 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5