Partnerzy serwisu:
Mobilność

Warszawa ma bilet okresowy w komórce, ale nie ma się czym zachwycać

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-07-2022
Ostatnia modyfikacja:
24-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Warszawa ma bilet okresowy w komórce, ale nie ma się czym zachwycać
Fot. TW/WTP
Warszawski ratusz udostępnił bezpłatną aplikację, dzięki której zastąpimy warszawską kartę miejską. Rozwiązanie jest jednak spóźnione, pełne błędów i braków podstawowych funkcji. Dość powiedzieć, że nie można do niego wczytać posiadanego obecnie biletu, a ocena użytkowników to 2,1 na 5.

Z entuzjastycznego w tonie komunikatu służb prasowych możemy się dowiedzieć, że bezpłatna aplikacja mobiWAWA "to kolejne udogodnienie, które umożliwia pasażerom kupienie biletów w dowolnym czasie i miejscu". Pozwala ona bowiem kupić bilety długookresowe na przejazdy Warszawskim Transportem Publicznym. 

Spóźnione o kilka lat

Zakup biletów przez telefon komórkowy był do tej pory możliwy tylko bezpośrednio poprzez stronę warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego - sposób ten był dalece nieintuicyjny, choć możliwy. Bilet trzeba potem zakodować w specjalnym, miejscu, a miasto nie planuje umożliwić sprzedaży biletów okresowych operatorom zewnętrznym. Już od dawna można kupować bilety jednorazowe i krótkookresowe przez komórkę – tę usługę oferuje sześć komercyjnych aplikacji.

Rozwiązanie jest zatem bardzo potrzebne pasażerom. Problem w tym, że do aplikacji nie można wgrać... obecnie posiadanego biletu. Można jedynie kupić nowy, co bardzo rozczarowało wielu pasażerów. 
Co zyskujemy?

Jak czytamy w komunikacie, mobiWAWA została zaprojektowana przez Biuro Cyfryzacji Miasta we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego. Aplikacja obsługuje Warszawską Kartę Miejską, Kartę warszawiaka/warszawianki, Kartę Ucznia oraz zakup biletów długookresowych. Można za jej pośrednictwem kupić bilety 30- i 90-dniowe, w tym bilety warszawiaka i warszawianki, z wyjątkiem biletów metropolitalnych (oferta Warszawa+ dla mieszkańców gmin aglomeracji). Aplikację można pobrać z portalu mojaWARSZAWA, strony internetowej WTP lub bezpośrednio w sklepach App Store i Google Play.

Kupno biletu jest możliwe po zarejestrowaniu konta użytkownika w aplikacji i zalogowaniu się do niej. Kupionym przez aplikację biletem można zarządzać – aktywować, zawiesić lub odwiesić, a także przedłużyć czyli kupić taki sam bilet po raz kolejny. Aplikacja umożliwia okazywanie biletów do kontroli. Na aktywnym bilecie użytkownik znajdzie przycisk „KOD QR BILETU” – po kliknięciu w ten przycisk, na ekranie telefonu wyświetli się jego imię i nazwisko, aktualne zdjęcie, rodzaj biletu, data jego ważności oraz kod QR, który okazuje się kontrolerom biletów w pojeździe WTP oraz w strefie biletowej metra.

Aplikacja otwiera bramki do metra, jeśli użytkownik posiada aktywny bilet długookresowy. Wystarczy, że wybierze „Wejściówkę do metra” – wygeneruje w ten sposób kod QR i otworzy bramkę. Uczniowie posiadający Kartę Ucznia dzięki aplikacji mobiWAWA będą mogli okazywać uprawnienia do bezpłatnych przejazdów w swoim smartfonie. Do tego posiadacze Karty Warszawiaka mają możliwość korzystania z ofert różnych firm oraz instytucji, które współpracują z miastem w ramach programu - informują urzędnicy.

Błąd na błędzie. Problemy z QR kodami

Od uruchomienia aplikacji pasażerowie zgłaszają mnóstwo błędów - z logowaniem, dodawaniem karty warszawiaka, generacją QR kodu. Rozwiązanie jest ewidentnie niedopracowane, czego efektem jest ocena 2,1 punktów (na 5 możliwych) wystawiona przez użytkowników, którzy z niej korzystali. Nam w redakcji na razie nie udało się zresztą zmusić aplikacji do działania.

Martwią też problemy z generowaniem QR kodu, który jest potrzebny do otwarcia bramek w metrze. Warto do tego pamiętać, że na wielu stacjach tylko jedna bramka obsługuje QR kody. Jeśli użytkownicy zaczęliby masowo zastępować kartę miejską aplikacją w komórce - spowoduje to korki w tych wejściach. Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze uruchomiło właśnie zbieranie podpisów pod likwidacją bramek w metrze. Jak twierdzą nie bez racji, warszawski system jest nieszczelny i tylko utrudnia życie pasażerom, co i rusz generując ciągle to nowe koszty.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk z interaktywną mapą autobusów i tramwajów

Mobilność

Gdańsk z interaktywną mapą autobusów i tramwajów

Izabela Biała 11 lutego 2022

AI-TraWELL. Jak lepiej zaplanować codzienną podróż?

Mobilność

Kraków ma nową aplikację do zakupu biletów okresowych

Komunikacja

GZM: Metropolia przygotowała aplikację mobilną dla pasażerów

Mobilność

Zobacz również:

Gdańsk z interaktywną mapą autobusów i tramwajów

Mobilność

Gdańsk z interaktywną mapą autobusów i tramwajów

Izabela Biała 11 lutego 2022

AI-TraWELL. Jak lepiej zaplanować codzienną podróż?

Mobilność

Kraków ma nową aplikację do zakupu biletów okresowych

Komunikacja

GZM: Metropolia przygotowała aplikację mobilną dla pasażerów

Mobilność

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5