Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa kupi 130 autobusów niskoemisyjnych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-06-03 14:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa kupi 130 autobusów niskoemisyjnych
autobus elektryczny dla MZA Warszawafot. MZA Warszawa
Władze Warszawy zapowiedziały zakup 130 autobusów niskoemisyjnych w ciągu najbliższych dwóch lat. – Tramwaje są, jak to niektórzy mówią, bardzo sexy, ale autobusy stanowią świetne uzupełnienie naszej komunikacji szynowej – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Na razie nie wiadomo jeszcze jaki alternatywny napęd będą miały zapowiadane pojazdy.

Wczoraj władze Warszawy przedstawiały listę projektów komunikacyjnych, które będą ubiegać się o dofinansowanie unijne w ramach perspektywy 2014-2020. Wśród pozycji pojawił się też projekt autobusowy – zakup 130 autobusów niskoemisyjnych oraz modernizacja zajezdni Redutowa (więcej o przebudowie zajezdni). – Dotychczas w ramach puli środków unijnych nie można było finansować taboru autobusowego. Teraz taka możliwość się pojawiła i postanowiliśmy skorzystać z tej szansy – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy od środków unijnych.

Mimo że strategia transportowa zakłada rozwój komunikacji szynowej, autobusy odgrywają ważną rolę w komunikacji miejskiej w Warszawie. – Tramwaje są, jak to niektórzy mówią, bardzo sexy, ale autobusy stanowią świetne uzupełnienie naszej komunikacji szynowej. Stawiamy na tabor niskoemisyjny – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent odpowiedzialny za transport. – Zwłaszcza w centrum miasta, gdzie nie ma możliwości rozwoju komunikacji szynowej, autobusy niskoemisyjne są bardzo ważne, jeżeli chodzi o uzyskanie wysokiej jakości powietrza – dodaje Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Zakupy, obejmujące 130 pojazdów, są rozpisane na lata 2015-2017. Jak zapowiadają Miejskie Zakłady Autobusowe, będzie to sto przegubowców oraz 30 solówek 12-metrowych. Na razie jeszcze nie wiadomo o jakim napędzie. – Rozważamy pojazdy elektryczne bądź gazowe, ale decyzja zależy od analiz możliwości tego taboru. Z naszej perspektywy, wiadomo, najważniejszy jest zasięg. Jeżeli chodzi o autobusy elektryczne, to na razie zasięg pojazdów przegubowych jest niewielki – mówi Adam Stawicki, rzecznik MZA Warszawa.

Spośród pojazdów o alternatywnym napędzie MZA posiadają cztery hybrydowe 18-metrowe Solarisy. W trakcie realizacji jest kontakt na 35 przegubowych Solbusów na LNG oraz dziesięć elektryków od Solarisa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Prezes MZA: Chcemy kupować autobusy nie na kredyt [ROZMOWA]

Komunikacja

Prezes MZA: Chcemy kupować autobusy nie na kredyt [ROZMOWA]

Jakub Dybalski 20 lutego 2015

Solbusy, już zatankowane LNG, jeżdżą po ulicach Warszawy

Komunikacja

Solbusy, już zatankowane LNG, jeżdżą po ulicach Warszawy

Jakub Dybalski 29 stycznia 2015

LNG kontra elektrobusy. Sprawdzian opłacalności w Warszawie

Komunikacja

LNG kontra elektrobusy. Sprawdzian opłacalności w Warszawie

Michał Szymajda 19 listopada 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5