Postępują dostawy tramwajów Hyundai do Warszawy. W stolicy Polski jest już 28 wozów. Ostatni, trzeci typ pojazdu zyskał homologację i jest szykowany do testu niezawodności, w czasie którego będzie wozić pasażerów.
Umowa zawarta w czerwcu 2019 r. obejmuje 123 tramwaje z opcją na kolejne 90 pojazdów. Zamówienie podstawowe dotyczy 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 tramwajów jednokierunkowych o długości ok. 33 m, a także 20 krótszych, jednokierunkowych pojazdów o długości do 24 m.
W sumie w Warszawie jest 28 tramwajów, z czego ostatni nowy pojazd – nr 4226 –został dostarczony 4 sierpnia. Z tego do jazd z pasażerami może być wykorzystywanych 18 pojazdów – z tej liczby 13 tramwajów jest po odbiorze końcowym. Przeważają oczywiście długie tramwaje dwukierunkowe 140N – na etapie testu niezawodności z pasażerami (w trakcie trwania testu pojazd musi bezawaryjnie przejechać 2500 km) jest na razie jeden tramwaj długi jednokierunkowy 141N. Pojazd zadebiutował w ruchu liniowym 9 lipca.
Pod koniec lipca jako ostatni homologację zyskał krótki Hyundai. – Teraz czekamy aż producent zgłosi go do ostatecznych testów. Wtedy zobaczymy tramwaj w mieście z pasażerami. I wynik testu zdecyduje o tym, że będziemy mogli przejąć pojazd, tak jak odbywa się to z pozostałymi. Wagon jest teraz w zajezdni Żoliborz – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
W drodze do Warszawy jest aktualnie 12 pojazdów. Dostawy tramwajów z zamówienia podstawowego
zakończą się w styczniu 2024 r. Wykorzystanie opcji na kolejne tramwaje uzależnione jest od dostępności środków zewnętrznych – na razie kolejne fundusze unijne pozostają zablokowane.