Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Korki na moście "Grota". Tyle samo pasów, co przed otwarciem

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Korki na moście "Grota". Tyle samo pasów, co przed otwarciem
fot. R. Motyl/UM Warszawa
Szerokiej drogi! – poinformował w piątek na portalu Facebook wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz, ogłaszając zakończenie inwestycji na moście „Grota” z ponadmiesięcznym wyprzedzeniem. Warszawiacy stanęli jednak w korkach, ponieważ jezdnie główne nie zostały jeszcze oddane do użytkowania i faktycznie działa tyle samo pasów, co przed piątkowym otwarciem.

Wydanie zgody na użytkowanie przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego nie równa się otwarciu wszystkich pasów ruchu. – Trzeba pamiętać, że wciąż prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe i porządkowe, które nie pozwalają na wprowadzenie docelowej organizacji ruchu – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” rzecznik prasowy GDDKiA, Jan Krynicki. – Otrzymane pozwolenie na użytkowanie trasy pozwoliło GDDKiA rozpocząć wdrażanie docelowej organizacji. Ta procedura potrwa najprawdopodobniej do trzech tygodni – dodaje.

Nastąpiło tylko przeniesienie ruchu

– Media nazwały piątkową zgodę wojewódzkiego nadzoru budowlanego otwarciem, a faktycznie doszło do przeniesienia ruchu w stronę Żerania z północnej jezdni głównej na południową jezdnię zbiorczo-rozprowadzającą. Pasów na moście dostępnych jest tyle samo, co przed piątkiem – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Łukasz Oleszczuk, kierownik sekcji transportu publicznego SISKOM-u. – Prawdopodobnie przyczyna zatorów w kierunku Bródna jest zwężenie jezdni z pięciu pasów ruchu do dwóch na wysokości ul. Gwiaździstej. Z oceną całości projektu i rozbudowanej trasy należy poczekać do zakończenia wszystkich prac, w tym udostępnienia wszystkich jezdni – podkreśla.


Wyświetl większą mapę


Kolejność otwierania fragmentów trasy


Zgodnie z informacjami podanymi przez GDDKiA, w pierwszej kolejności kierowcom zostanie udostępniona Trasa AK na odcinku od węzła Powązkowska do Mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego. Otworzony zostanie pełen przekrój, a więc od dwóch do trzech pasów ruchu na jezdni głównej oraz po trzy pasy ruchu na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej, docelowo przeznaczonej dla ruchu lokalnego. Przez kolejne 10 dni zamknięte będą jeszcze cztery pasy ruchu na samym moście. Chodzi o dwie jezdnie wewnętrzne w obu kierunkach. To czas jaki jest potrzebny na odtworzenie pasa rozdziału między jezdniami głównymi S8, czyli likwidację tzw. przewiązek.

Następnym etapem wdrażania docelowej organizacji i ruchu będzie odtworzenie tzw. wysp dzielących pomiędzy jezdniami S8 a jezdniami zbiorczo-rozprowadzającymi co zajmie następne 10 dni. Będzie się to wiązało się z zawężeniem jezdni zbiorczo-rozprowadzających jak i ciągu głównego o jeden pas ruchu.

Kontraktowy termin zakończenia prac przypada w październiku 2015 r. Nie wcześniej niż 21 września planowane jest otwarcie poniższych połączeń:
• zjazdów na Trasę AK na węzeł Marymoncka – z ul. Słowackiego (od strony Żoliborza) na jezdnię w stronę Mostu Grota i z ul. Marymonckiej na jezdnię w stronę Powązek i Bemowa;
• wjazdów na Most Grota z węzła Wisłostrada;
• zjazdów z Mostu Grota na węzeł Modlińska.

Cała budowa trwa od połowy października 2013 roku. O jej zakończeniu z ponadmiesięcznym wyprzedzeniem pisaliśmy tutaj. Kontrakt warty blisko 800 mln zł wykonuje czeska firma Metrostav.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Można wygrać fragment Mostu Grota-Roweckiego

Przestrzeń

Zobacz również:

Można wygrać fragment Mostu Grota-Roweckiego

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5