Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Koniec prac w metrze. M1 wraca w pełni

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Od poniedziałkowego poranka, 17 listopada, pociągi metra linii M1 będą jeździły na całej linii – między stacją Kabaty a Młociny. Czynne będą wszystkie stacje podziemnej kolei.

Dziś zakończyły się – trwające od czwartkowego wieczoru – prace przy modernizacji urządzeń sterowania ruchem na stacjach Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał i Dworzec Gdański oraz wymianie rozdzielnicy prądu stałego na stacji Politechnika.

– 17 listopada z samego rana, po kilku dniach prac remontowych, pociągi powrócą do kursowania na całej trasie pierwszej linii: od stacji Kabaty do stacji Młociny. Prace trwały od czwartkowego wieczoru, w tym czasie do Waszej dyspozycji była komunikacja zastępcza. Dziękuję wszystkim za cierpliwość i wyrozumiałość. Za nami kilka dni utrudnień, ale przeprowadzone w tym czasie prace to sposób na to, żeby metro służyło nam dobrze przez kolejne lata. Także dzięki przeglądom i remontom warszawianki i warszawiacy mają do dyspozycji bezpieczny, wygodny, niezawodny transport publiczny – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Kursy już od świtu

Po sprawdzeniu poprawności wykonania wszystkich robót oraz przeprowadzeniu jazd testowych, które odbyły się w niedzielny wieczór, 16 listopada, możliwe jest uruchomienie przewozów pasażerskich – właśnie od poniedziałkowego poranka. Pierwsze pociągi metra pojadą na całej trasie linii M1 (Kabaty – Młociny) zgodnie z rozkładem – ok. godz. 5:00.

Jakie prace zostały wykonane na fragmencie linii M1? Metro Warszawskie zamontowało nowoczesne urządzenia na stacjach Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał i Dworzec Gdański. Ta wymiana podniesie niezawodność urządzeń sterowania ruchem pojazdów, pozwoli też na szybsze usuwanie usterek systemu w różnych lokalizacjach warszawskiej sieci metra. Dodatkowo, w tym samym czasie, Zarząd Transportu Miejskiego wymienił rozdzielnicę prądu stałego na stacji Politechnika. Wszystkie zadania zostały tak skoordynowane, aby przerwa w ruchu podziemnej kolei była jak najkrótsza.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa bez Centralnej i bez Metra!

Komunikacja

Warszawa bez Centralnej i bez Metra!

Paulina Piziorska 07 listopada 2025

STP Mory – nowe serce warszawskiego metra

Komunikacja

STP Mory – nowe serce warszawskiego metra

Paulina Piziorska 21 sierpnia 2025

Makieta z krzaków. Co kryje odnaleziony wagon metra z lat 50.?

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa bez Centralnej i bez Metra!

Komunikacja

Warszawa bez Centralnej i bez Metra!

Paulina Piziorska 07 listopada 2025

STP Mory – nowe serce warszawskiego metra

Komunikacja

STP Mory – nowe serce warszawskiego metra

Paulina Piziorska 21 sierpnia 2025

Makieta z krzaków. Co kryje odnaleziony wagon metra z lat 50.?

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij