Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Komplikuje się tramwaj między Wolą a Ochotą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Komplikuje się tramwaj między Wolą a Ochotą
mat. TW
Trwa przetarg na budowę trasy tramwajowej na Ochocie do Dw. Zachodniego. Docelowo tramwaj miałby dotrzeć na Wolę do ul. Kasprzaka – dotychczasowe plany zakładały dwie odnogi, przez Krzyżanowskiego i Ordona. Niewykluczone jednak, że konieczna będzie korekta planów.

Obecnie Tramwaje Warszawskie realizują spory projekt inwestycyjny, czego przykładem jest tzw. tramwaj do Wilanowa. Trasa ta – o charakterze obwodowym – docelowo miałaby połączyć Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę, Mokotów z Wilanowem. Inwestycję podzielono na etapy. W trakcie budowy jest skrajny, 8-km odcinek od Puławskiej do Miasteczka Wilanów. Trwają przetargi na odcinki wzdłuż Rakowieckiej (między Puławską a al. Niepodległości) oraz od Grójeckiej w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. do Dw. Zachodniego. Natomiast środkowy odcinek, na skraju Pola Mokotowskiego, jest w trakcie planowania.

W ramach budowy odcinka na Ochocie tramwaj dojedzie do pierwszego podziemnego przystanku, między Alejami Jerozolimskimi a Dworcem Zachodnim. Pod samą stacją, przebudowywaną przez PKP PLK, powstaje tunel, który jednak na razie pozostanie pustką technologiczną. Tory tramwajowe pojawią się w nim dopiero w momencie budowy ostatniego odcinka między Ochotą a Wolą.

Tunel po północnej stronie Dworca Zachodniego rozwidla się. Docelowo bowiem, wg dotychczasowych planów, przewidziano dwie odnogi. Do Kasprzaka tramwaj miałby dojechać wzdłuż ul. Krzyżanowskiego, jak i Ordona, gdzie z kolei obsługiwałby intensywnie rozbudowujące się Odolany.

Perspektywa realizacji połączenia między Wolą a Ochotą jest jednak wciąż dość odległa. – Mówimy o przełomie dekady. Na razie nie mamy jeszcze projektów i finansowania – zaznacza Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Do tego pojawiają się problemy względem wcześniej zakładanej koncepcji wytyczenia jednej z odnóg przez ul. Ordona. – Na wysokości tramwaju jest wielki kolektor lindleyowski. Jego przebudowa oznacza ogromne trudności i koszty. Jeśli budowalibyśmy głębiej, to byłby z kolei problem z rampami najazdowymi tramwaju. Trwają narady jak skorygować projekt. Być może więc skorzystamy ze starego śladu – przez al. Prymasa Tysiąclecia. Musimy jednak mieć jakąś obsługę Odolan i planowanej tam zajezdni. Być może więc skomunikowanie Odolan nastąpi z drugiej strony – wskazuje prezes.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie zmieniają założenia ws. torowiska na Banacha

Przestrzeń

Warszawa: Tramwajowy remont w listopadowe weekendy

Komunikacja

Warszawa: Tramwajowy remont w listopadowe weekendy

inf. pras. UM Warszawa 03 listopada 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie zmieniają założenia ws. torowiska na Banacha

Przestrzeń

Warszawa: Tramwajowy remont w listopadowe weekendy

Komunikacja

Warszawa: Tramwajowy remont w listopadowe weekendy

inf. pras. UM Warszawa 03 listopada 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5