Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Kolejne autobusy CNG. Powrót Scanii do stolicy

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2018-10-26 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Kolejne autobusy CNG. Powrót Scanii do stolicy
fot. ZTM Warszawa
W sobotę, 27 października na warszawskie ulice wyjadą kolejne, nowe ekologiczne autobusy. Będzie to 16 pojazdów o napędzie gazowym podstawionych przez operatora, który wygrał przetarg ogłoszony przez Zarząd Transportu Miejskiego. Od poniedziałku dołączy do nich jeszcze 9 takich autobusów.

Kontrakt z firmą Michalczewski sp. z o.o. został zawarty pod koniec kwietnia 2018 r. Zakłada on wykonywanie do końca 2026 r. przewozów 25 autobusami gazowymi oraz zapewnienie co najmniej 3 pojazdów rezerwowych. Firma zwyciężyła w przetargu, w którym ZTM premiował alternatywne źródła zasilania autobusów (to kryterium decydowało o 40 proc. przyznawanych ofercie punktów) oraz cenę za wozokilometr (60 proc. możliwych do przyznania punktów). Zwycięski przewoźnik zaproponował łącznie 28 autobusów gazowych oraz stawkę 7,16 zł za wozokilometr.

Nowe autobusy to 12-metrowe nowe pojazdy Scania Citywide LF. Komfort pasażerom zapewni klimatyzacja, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków oraz ekrany LCD z informacją pasażerską. Tak jak w innych pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego jeżdżących po stolicy, siedzenia mają tapicerkę o warszawskim wzorze, z architektonicznymi symbolami miasta. Gazowce obsługiwane przez firmę Michalczewski wykorzystują najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne, a także – w razie takiej potrzeby – łączność alarmową z centralą. Nowością są drzwi rozchylające się na zewnątrz pojazdu, dzięki temu pasażerowie mogą wygodniej wsiadać i wysiadać.

Aby podpisać kontrakt z ZTM, przewoźnik musiał spełnić szereg wymogów. Pierwszym z nich było posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego. Jest ono niezbędne dla utrzymania pojazdów – wykonywania ich przeglądów i napraw, a także sprzątania i mycia. Ponadto, określone warunki musieli spełnić kierowcy zatrudniani przez firmę. Chodzi tutaj o znajomość języka polskiego przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1), znajomość układu komunikacyjnego, topografii Warszawy i okolic oraz przepisów porządkowych i taryfowych. ZTM wymagał także od przewoźnika, aby jego pracownicy byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.

Nowe autobusy gazowe spotkać będzie można na liniach 118, 152, 178 i N14.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Jak ma wyglądać 130 elektrobusów dla MZA za 351 mln zł?

Komunikacja

Warszawa. Jak ma wyglądać 130 elektrobusów dla MZA za 351 mln zł?

Jakub Dybalski 24 października 2018

ZTM Warszawa zleca remont wiaduktu metra nad Puławską

Przestrzeń

ZTM Warszawa zleca remont wiaduktu metra nad Puławską

Witold Urbanowicz 11 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5